Først vil jeg bare gi en takk til alle som er her inne. Er stadig vekk innom å leser her og lærer utrolig mye selv om jeg ikke har så mye å bidra med. Er ett utrolig bra forum!
Så til problemmet:
Har en Caravelle (ombygget Transporter) 1995 modell 2,4D som har et pussig problem. Problemmet er at når bilen blir varm (normal varm på temp måler) så slutter lyset i dashbordet å fungere (dvs det blir helt svart, men fjernlyslampen lyser). Slik er bilen til plutselig lampa for kjøleveske blinker 2 ganger og alt er som normalt igjen (Dette tar alt fra 10 min til 2 timer med kjøring). At lysene i dashen forsvinner er ikke så stort problem, men når dette skjer så blir fjern og nærlysene byttet om. Altså fjernlysene er på hele tiden og hvis man bruker venstre hendel så slår man kun av og på nærlysene.
Dette fører til litt irriterte bilister som kommer meg i møte da jeg ikke får blendet ned.
Har byttet bakstykke på tenningslåsen samt venstre hendel på rattet og montert lysforsterker sett fra Biltema. Har ikke byttet hovedlysbryter enda da jeg ikke vet om det er den som er problemmet og den kostet 500kr på Møller.
Håper noen har noen ideér på hvor jeg kan begynne å lete etter feil.