På vei hjem i går måtte jeg stoppe og rygge litt i et veikryss, for å slippe fram en liten japaner med et veldig avslappet forhold til vikeplikt. Sånt skjer jo innimellom, men det som var spesielt i går, var at etter å ha rygget ca to meter, hørte jeg en høy kakkelyd, og bilen stanset like brått som om jeg skulle ha rygget på noe hardt... Etterpå måtte jeg lirke en del for å få den ut av revers, og nå rister hele bilen når jeg kjører framover, prøver jeg å rygge er det noe som låser seg veldig etter et par meter, og hver gang må bilen tvinges ut av gir. Kakkelyden som kommer når alt kiler seg kan selvfølgelig komme fra girkassa, men jeg synes egentlig det høres ut som om den kommer litt lenger bakfra, mer i området førerplassen. Men ulyder forplanter seg jo dit det er billigst å reparere, for så å flytte på seg igjen når mekanikeren kommer under bilen.

Har jeg klart å rase syncrokassa uten forvarsel, i fire km/h, mens jeg rygget, eller kan det være en annen del i drivverket som ikke liker meg lenger, som mellomaksel eller clutch (pedalen er forresten helt normal)? Forslag mottas med takk, og i ettermiddag må jeg nok ut og skru litt...
mvh
Terje R