Her sitter jeg og har godt om tid (skulle vært i INTOPS).
Dersom jeg tar fatt på studier neste høst, skal jeg bo i bilen. Tyskerbrakka mi er en buss nr. 1 med 8 seter i, og tanken er å nappe ut 2'ersetet på midten og la den "benken" som er 3'ersete helt bakerst stå igjen som en tilnærma sofa, samt la det 1'ersetet som da gjenstår på midten bli en slags kontorplass. Som seng har jeg Forsvarets Feltseng i stål, god og bra. Oppvarming så jeg for meg å bare gjøre svært enkelt :
Anskaffe en 220 V's oljefyllt radiatorovn og plugge meg på en eller annen plass når den tid kommer at jeg har studieplass ett eller annet sted. Så har man lys og lading til mobil og laptop i samma slengen, for ikke å snakke om fredager før hjemreise hvor motorvarmer må i.
Så langt alt vel. Men så kommer jeg på, da, fra T3-delen av vårt etter hvert eminente forum at det er noe som heter doble glass.
-Hvor kan jeg finne ut mere om doble glass til en T4, i de varianter den har rukket komme i ? Min er en T4 og ikke noe T4a eller T4b så det er førsteutgaven jeg snakker om her
Fra før av har jeg gjort meg opp den mening å handle lyddempende matter fra f.eks Biltema/Cardic/tilsv, slik at støy utenfra dempes og en del varme kan beholdes inni bilen når det er kjølig ute.
Asfaltplater høres meget bra ut, hva kvalitet angår men jeg synes ikke sugediesel og 250 kg ekstra vekt er noen løsning så derfor blir det filt eller skum-plater.
I tillegg til doble glass, lurer jeg på om det finnes "snurrestoler" til T4'ern for det måtte jo være perfect med det formålet jeg skal bruke bilen som !
Okay, lang tråd om detaljer jeg skal pusle med fram mot neste høst - oppdateringer vil komme på "Prosjekter" etter hvert.
mvh,
Yngve S
som i dag klistra fast oblatet for at jeg lar meg årelate av Oslo Kommune (Vinterdekk-"avgifta")