caravelle syncro
caravelle syncro
har en caravelle syncro med sperre framme og bak, men den ytre drivknuten famme er gåen. kan jeg ta av det vensrte drivleddet og kjøre videre med bilen, eller må jeg ta av mellomakselen?
det går fint an å ta av drivaksligen fremme uten at hjulet detter av , du har jo tilsvarende oppbygning der med spindel, osv. men det jeg lurer på om hjeg kan ta den og kjøre med det uten at driv-verket, viskositet........ blir ødelagt.oyvinla wrote:du kan vel ikke ta av drivakslene forran og kjøre videre med bilen. da vil hjulene falle av hvis ikke jeg tar helt feil. er bare bak du kan "kjøre" uten drivaksler.
Ytre drivknute/hus må være på plass.jimmi_02 wrote:det går fint an å ta av drivaksligen fremme uten at hjulet detter av , du har jo tilsvarende oppbygning der med spindel, osv. men det jeg lurer på om hjeg kan ta den og kjøre med det uten at driv-verket, viskositet........ blir ødelagt.oyvinla wrote:du kan vel ikke ta av drivakslene forran og kjøre videre med bilen. da vil hjulene falle av hvis ikke jeg tar helt feil. er bare bak du kan "kjøre" uten drivaksler.
Er ikke på "samme måte med spindel osv" her...blir mere som en forhjulstrekker..
Lageret vil falle fra hverandre...
Roar Sørnmo
-
Syncro bus
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Om du lar yttre drivledd henge igjen kan du jo fjerne hele frontklokka uten at det gjør noe? men skal du ta av drivakslingen må du også ta mellomakslingen ja(og den andre akslingen)..
Det å kjøre uten mellomaksling kan da ikke være noe problem? viskosen vil jo bli drevet rundt, men den vil jo ikke bli anstrengt med nevneverdige krefter..
Det å kjøre uten mellomaksling kan da ikke være noe problem? viskosen vil jo bli drevet rundt, men den vil jo ikke bli anstrengt med nevneverdige krefter..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
det var det jeg trodde, bilen står på jobb, når jeg såg hvor dårlig driknuten var så ville jeg ikke kjøre mer me den, tenkte kansje jeg kunne ta en snarvei og ta av den ene drivakselen, mens jeg sporte opp en ny, men når det er såpass mye demontering får den bare stå til jeg får tak i ny.Syncroeier wrote:Om du lar yttre drivledd henge igjen kan du jo fjerne hele frontklokka uten at det gjør noe? men skal du ta av drivakslingen må du også ta mellomakslingen ja(og den andre akslingen)..
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Skal ikke være noe problem å ta av hele bakakslingen ihvertfall. Men da KUN den.Syncroeier wrote:Om du lar yttre drivledd henge igjen kan du jo fjerne hele frontklokka uten at det gjør noe? men skal du ta av drivakslingen må du også ta mellomakslingen ja(og den andre akslingen)..
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
Syncro bus