T3Thomas Rød doka endelig tilbake

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
T3Thomas
Car: 1987 doka

Re: T3Thomas Rød doka endelig tilbake

Post by T3Thomas »

Hei Erik! Ja, denne går meget fint. For å være ærlig så vet jeg ikke om det er 112 eller 90 hk. Den er jo registrert med 112 DJ, hadde vært moro å finne ut når og av hvem det ble montert MV.
Den går fortsatt fint, men trenger litt justering i ventiler og tomgang. Det skal den få omgående. Det kan være lekkasjen fra etter du solgte den som nå er tilbake, det ser ut som det er gjort noe halvveis rep.arbeid med silicon i stedet for org. pakning.
Etter kjempeservice fra Mekonomen Gjøvik og Automobilia Raufoss så ligger ny pumpe og venter, klar til å bli montert :D Har en del småplaner videre for utseende på bilen, kommer vel snart noe snadder fra Martin tenker jeg.
Neste gang sees vi!
Thomas ¤ Toten

87`Doka (endelig tilbake) http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=35443

*89 Caravelle C
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Alf Torp wrote:Vet ikke akkurat hva det er med T3, men doka´en er bare råtøff... og denne var jo meget pen å se på. Senke, pluss coachfangere og paneler kanskje?
Mener å huske at Winkler hadde noe slike glassfiber-paneler for nettopp doka, der alt var laget for motorluka og sidelukene mm.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

KR-styling har/hadde til doka. Jeg synes stuvsenka doka er drittøft!
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
T3Thomas

Post by T3Thomas »

Liten update fra dagens skruing. Takk til Kai Wiggo for hjelp!! (Man lærer så lenge man skrur) Bilder sier mer enn tusen ord, men kort fortalt:

1. pri-problemet var lekkasje av kjølevæske. Det rant fra bilen da den nådde driftstemp., og det kunne se ut som det kom fra rundt vannpumpa et eller annet sted. Ny pumpe innkjøpt (ca. 800,- på Mekonomen). Det var faktisk ikke så ille å fjerne den gamle, grei plass og snille bolter. Den var slarkete inn på reimhjulet, og så gammel ut. Som tidligere mistenkt var det klint inn paknings-guffe her og der. Montasje gikk også greit, og ved oppstart viste det seg at det var blitt tett.

Men..

Der et problem er løst starter et nytt, atter en gang. Det er visst litt slik å eie T3. Fear enough. Alt for at bilen skal være bra!
Det har vært litt kødd med tomgang/ventiler/effekt tidligere, og det er mulig vi begynner å få snusen i problemet. Etter oppstarten etter vannpumpebytte begynte den å skyte og gå ujevnt, men på normalt tomgangsturtall (Noe den ikke har hatt på en stund) Ved gasspådrag så "baula" den ut. En rask kikk på fordeler og rotor sa sitt om mye, her må det bestilles nytt. Rotor var stubbete og polene i fordeleren sotete. Det er også Biltema-kabler og plugger. Ikkje bra.
Den jaga seg opp på turtall etterhvert slik den pleier, det hjalp ikke med elektrorens på kontaktene til lmm`n og tomgangsventilen.
Så i første omgang skal den få nye plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk og en justering, men jeg skjønner ikke så mye av at den "dør" ved pådrag. Tett bensinfilter??

Får se på fredag. God aften! :D

Image
Heldigvis vær til å stå ute :)

Image
Sommerhjula klare til vår-puss og Kai W. på huggu nedi doka`n

Image
Ny og gammel pumpe

Image
Noen som har hatt bilen før som savner en umbraco? :lol:
Thomas ¤ Toten

*89 Caravelle C
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Prøv å koble fra bryteren på spjeldet, hvis det hjelper er det bryteren som henger og da blir den forvirret ift hvilket program den skal kjøre. Hvis du trår gassen i bånn, går den fint da?

Hvis ikke er jo selve LMMen et problembarn. Det er et mekanisk potmeter inni der, og når det blir slitt kan signalet bli dårlig. Tenk på et gammelt stereoanlegg som spraker når du justerer volumet...
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
sonron
-
-
Car: T3 1989 DJ
Phone: 47660816

Post by sonron »

Fin bil du har! skal ha meg ein doka ein gang med tida, og ikkje minst fin boble :)
Sondre Røneid

66 mod boble
89 mod Transporter 112 hk
T3Thomas

Post by T3Thomas »

Takk skal du ha Sondre! Moro med doka, gleder meg til å stelle og pusse på den utover våren :)

Foreløpig har jeg ikke fått kikka så mye mer på den Joachim, men jeg har kikka litt på priser. Synes jeg kom ganske greit ut på tenningsdeler (fordelerlokk, plugger, rotor og kabler) for ca. 1500,- hos Mekonomen. Alt dette skal byttes i helga. Men slik som lmm, tomgangsventil etc., det er det jo ganske stive priser på nytt!? Er det noen vits å prøve å få tak i slike ting brukt, eller er det også bare bortkastet tid? Går det an å reparere et potmeter foreksempel?
Thomas ¤ Toten

*89 Caravelle C
Viljar
-
-
Car: Ymse T3

Post by Viljar »

subwoofer wrote:KR-styling har/hadde til doka. Jeg synes stuvsenka doka er drittøft!
Han kan lage til doka på bestilling, prisen er vel rundt 1800€ for et sett, bra kvalitet!
Han kan kontaktes på benjamin.kettner@web.de han kan litt engelsk i tillegg til tysk.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Post Reply