vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke
-
erijohansen
- Car: 06 T5 130 4Motion
Re: vanskelig å starte når bilen står i oppoverbakke
Ja det stemmer nok med skader i dyseholdere/seter til dyser. Har hatt akkurat samme problem og måtte bytte toppen
hadde også mye diesel i motoroljen.
Og alt ble bra med ny topp? Gjorde du det selv, eller bet du i det berømte epler?
-
erijohansen
- Car: 06 T5 130 4Motion
Jada bilen et i orden nå, starter uten problemer hver dag/morgen uansett om det er motbakke eller ikke... Ikke diesel i motorolja heller lengere.
Jeg skulle egentlig ta jobben selv siden jeg er mekaniker, men...
Nei, jeg måtte bite i det berømte eplet siden jeg var sykehuset med kona og tok imot tvillinger. Bilen ble reparert på Volkswagen, men vi hadde en god dialog under feilsøkingen, og de fikk ikke bytte noe før jeg hadde vært å sett på det selv. God service synes jeg det var fra deres side. Har skrevet om dette i en annen tråd som handler om det samme her inne på forumet. 
-2,5 tdi t5 startproblem, er der jeg kommenterte dette.
-2,5 tdi t5 startproblem, er der jeg kommenterte dette.
Da er reparasjon i Tyskland igang.... De fant ikke overraskende sprekk i manifold også.
Men er det noen som vet om en sprukket manifold kan påvirke dieselsystemet, slik at det oppstår luft/mister trykk i systemet, og som dermed kan medføre startvansker når bilen har stått en stund?
Eller har det ingen sammenheng?
Men er det noen som vet om en sprukket manifold kan påvirke dieselsystemet, slik at det oppstår luft/mister trykk i systemet, og som dermed kan medføre startvansker når bilen har stått en stund?
Eller har det ingen sammenheng?
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Ingen sammenheng mellom manifold og drivstoff nei...
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Enda godt, men mulig det forklarer økt drivstofforbruk.
Vil vel bli lurt til å blande mer diesel enn nødvendig pga fall i mottrykk....
Vil vel bli lurt til å blande mer diesel enn nødvendig pga fall i mottrykk....
-
RogerP
- Car: T5 Multivan 2,5 Tdi 131 hk
- Phone: 41413360
Bytter du toppen nå eller o-ringene?
Bytter topp... Var for usikkert for min del med disse oringene.
En lekkasje vil i mitt hode aldri bli bedre, så sjangs for at dette ville komme igjen....
Ikke billig, men får nå tatt endel saker når bilen først er i Tyskland;-)
En lekkasje vil i mitt hode aldri bli bedre, så sjangs for at dette ville komme igjen....
Ikke billig, men får nå tatt endel saker når bilen først er i Tyskland;-)
Da var det også rift i stempel sylinder 2.... Omfattende rep dette, men godt å få fixa:-)
Hei
Hadde samme problem på min T5 2005 da den var gått ca 180000. Var hos merkeforhandler og fikk diagnose. De konkluderte med at toppen var ødelagt, reparasjonen skulle jeg få for rundt 40-50000 kr. Jeg har en svigerbror som er bilmekaniker og fikk han til å ta en kikk på dette. Problemet var jo at den var veldig tungstartet når den hadde stått med fronten opp i avkjørselen vår, kunne file i det lange og breie. Etter vi byttet dieselfilter skrudde vi tank-lokket av og laget en overgang fra blåsespissen til kompressoren og inn i diesel slangene tilbake til diesel tanken. Jeg hørte det boblet i tanken når vi blåste inn luft. Monterte sammen og settet på tenningen, første gang på lenge at jeg hadde hørt fødepumpen jobbe slik den gjorde etter dette. Vet ikke om det er et filter eller tilbakeslagsventil eller rett og slett pumpen som har vært blokkert i tanken men i orden ble det og nå har jeg kjørt 20000 km etter oppblåsingen og den har vært lett startet hver dag. Sparte meg en stor unødig reparasjons kostnad på dette
Hadde samme problem på min T5 2005 da den var gått ca 180000. Var hos merkeforhandler og fikk diagnose. De konkluderte med at toppen var ødelagt, reparasjonen skulle jeg få for rundt 40-50000 kr. Jeg har en svigerbror som er bilmekaniker og fikk han til å ta en kikk på dette. Problemet var jo at den var veldig tungstartet når den hadde stått med fronten opp i avkjørselen vår, kunne file i det lange og breie. Etter vi byttet dieselfilter skrudde vi tank-lokket av og laget en overgang fra blåsespissen til kompressoren og inn i diesel slangene tilbake til diesel tanken. Jeg hørte det boblet i tanken når vi blåste inn luft. Monterte sammen og settet på tenningen, første gang på lenge at jeg hadde hørt fødepumpen jobbe slik den gjorde etter dette. Vet ikke om det er et filter eller tilbakeslagsventil eller rett og slett pumpen som har vært blokkert i tanken men i orden ble det og nå har jeg kjørt 20000 km etter oppblåsingen og den har vært lett startet hver dag. Sparte meg en stor unødig reparasjons kostnad på dette
Hei
Har du bilde av hvilke slanger du bleste i ??
Har du bilde av hvilke slanger du bleste i ??
Claus Simonsen
T5 2009 131 4motion
T5 2007 131
T4 2001 102
T5 2009 131 4motion
T5 2007 131
T4 2001 102