Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Rudeboy »

Driver og gjennomgår delelageret, nå begynner det bli greit i rekkene og hyllene :

-Thule lastestativ - solgt
-Thule takboks, med maks last 75 kg med 2 Thule takstativ for T4 - solgt + gitt bort
-ekstralys, Bosch ukjent type - solgt
-lykteramme, sveisa stålskinne man monterer på radiatorfestene bak grillen - solgt
-taklys/kupélys med forsinkerkrets, to stk montert foran og i midten - nypris ca. 800,-/stk hos Møller - PM holder av 1
-hjulbuelister, chrome - solgt
-emblemfri grill, chrome - solgt
-grill, svart. Original - solgt
-1 Recaro Ergonomic (rygglomme) - solgt
-1 Recaro Spesialist - solgt
-skvettlapper bak for T4a med tredelt fanger - solgt
-Thule clip on 970-3 sykkelstativ for kulefeste - beholdes inntil videre
-blinklys foran - solgt
-baklykt, ikke sokkel/innmat - solgt
-Kamei øyelokk - solgt
-3kW Eberspächer - uprøvd - solgt
-smussavviser, ubrukt T4a - solgt
-Project Two T4a frontlys - solgt
-blinklys, sorte - solgt
-blinklys, chrome T4a- solgt
-blinklys en side T4a, hvit - solgt,-
-armlener, har du ramme i ryggen på forsetene kan du uten modding montere disse - 500,-
-2-tonns garasjejekk, noe lav for usenka bil - beholder jeg sjæl
-Black n'Decker 25-liters tohesters kompressor til lettere arbeide (ikke noen tyngre håndtverks-sjauing med flere verktøy montert samtidig altså) beholder jeg sjæl
-Neha 20-liters portabelt do, ubrukt (hehe) beholder jeg sjæl
-adapterkit for Recaroseter til T4-serien, ett sett - kr. 2.000,- + ev frakt.

Tok sin tid, kan man vel si - dette er klippa og limt inn fra Tyskerbrakkatråden med etpar modifiserigner :lol:

Til og med Thuletakboksen fikk ny eier, hvem hadde vel trodd det 8) Ulempa er at nå må jeg skaffe meg ny takboks som erstatning men det er helt okay - da har jeg en som er ny og som jeg veit hva egenvekta er på.
Da jeg var innom Bilxtra her om dagen så jeg også det at jeg har "feil farge" på hurtigkjettingene jeg arvet, boksen til de jeg har er blå men skulle ha vært gul siden det er for vans og 4x4. Jaja, de er aldri ment å vare evig så det er ikke noe jeg bytter umiddelbart.

Planer framover, og her gjentar jeg meg selv, er å få kobla opp 15W-panelet jeg har for å lade batteriene baki mens bilen står. Jeg mistenker at laderegulatoren er defekt, trist for den fikk da aldri gjort jobben sin. Kinavare til under 200,- så det helt store tapet er det jo ikke. Jeg har et plastkabinett ment for å montere koblingsskinner i og jeg ser for meg å montere sikringer, regulator og what not mellom batterier og solcellepanel. Da har jeg bare en plass å gå til om jeg skal feilsøke.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Fikk nei fra advokat, og jeg har her banken som forkludrer at jeg kan få ut skadetaksten og fikse hele utsia av bilen.
Da dytter jeg bilen onnom Møller bilskade når de kan, og belaster et avtroppende forsikringsselskap, dvs jeg ser det slik at de gjennom to skadesaker har bevist at de ikke gjør som noen andre forsikringsselskap i Norge.

-Ikke engang som de selv gjorde mens de var Vesta.

Da får jeg fikse resten av utsia på bilen på sikt.

Jeg har også rekvirert diverse småtteri til vannvarmeren, og når dette er i hende vil jeg få avlest feilkoder på den og på bilen slik at jeg har grunnlag for å lage gjøremålsliste framover. Ser for meg at jeg muligens også får fikset luft-Eberen baki, men det er nedprioritert siden våren ikke er langt unna og jeg har gode sovekoser, som Sjefen kaller det 8)

Kost meg i løssnøen idag, ingen ville parkere nært meg på gateparkeringa så jeg freste litt snø da vi skulle til barnehagan idag, "Pappa, leker du med bilen" var spørsmålet fra shotgun-setet :lol:

Bortsett fra skruing er det ikke mye å skryte av. Jeg funderer på å sette bilen inn for service, få unnagjort det som der kan dukke opp før ny PKK venter 1. juni.

Småfunderer på en tidagerstur til Skagen i påska, da blir det dekkene Carl Otto mener jeg skal ha på bilen som blir med. Skal campe på strender og campingplass, så for strandkjøringa kan det jo være OK med denne minimale lift hjulene gir.
zapperx
-
-

Post by zapperx »

"Pappa, leker du med bilen" :lol: Noen blir aldri voksne....

Er fler enn Carl Otto som syns du skal bytte dekk Yngve :D
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Dekkskiftet kommer når dekka står i vognkortet, noen som vet om da stor dimm kan stå på egen linje og originaldekk på annen linje i samma vognkortet eller "forlater" jeg originaldimmen for evig og alltid ved påføring av stor dim i vognkortet ?

Hentet en bunke deler til Eberen igår (takk!) så en vakker dag blir det vel å pelle laus vannvarmeren og se hva jeg kan se.

Passert 255.000km ved siste fylling som for øvrig ga ny rekord i antall liter : 80.89 liter ble det der 8)
Kunne nok kjørt litt til, men siden jeg har drevet småfylling de siste månedene turte jeg vel egentlig ikke tøye strikken lengre. Småfyllinga gjør også at jeg ikke har kål på distansen de fyllingene har gitt men nå får jeg jo god indikasjon ved neste fylling igjen. Så da så.

Service blir når det blir, dieselfilteret står på gjøremålslista så de dieseldyrene som ble med opp fra bunnen av tanken stopper forhåpentligvis i dagens filter. Da så.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Favorittoppgaven som gjentar seg hver gang man skal ha forsikring ?

-hva var nybilprisen da den ble solgt.

Jadda. Jeg leter. Og leter. Igjen.
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Heh? Hva er det med deg og forsikringsselskaper?

Aldri fått spørsmålet, har du så sær modell? Mine har alltid fått listepris og ferdig med det. Kan du ikke bare ringe Møller,a?
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Møller visste ikke for to år siden og de vet ikke nå.

Meg og forsikringsselskap, entallsform av forsikringsselskap. Angivelig skandinavias tredje største, uten at jeg helt ser hvordan de kan ha kundemasse som er såpass stor men kanskje de øvrige landene driver som forsikringsselskap ? Da kan de jo ikke lastes for den norske filialens krumspring.

Nå er jeg kvitt dem såsnart jeg veit av prisen på biljævern men som Alexander skreiv i mail til meg tidligere idag - circapris for "en" California var 360.000,- før tilvalg av utstyr andre finner normalt som standardutstyr. Alexander sa også at opplysningsrådet for vegtrafikken skal sitte på de faktiske tall men der er ikke jeg abonnent og ikke blir jeg det heller, skulle bli overrasket om If ikke har medlemsnummer der - dermed kan de late jævlene finne ut av detta sjøl :D

Det skal være noe annet mikkmakk nytt selskap trenger som de ikke kan nevne i skriftlig form (hva faen er det med folk og den innboende vegringen mot å ha sporbarhet på ting !?) så da får jeg finne ut av det en annen gang.

EDIT - hold dere fast - gammelt selskap sendte eFaktura idag pålydende NOK 7.400,- :lol:
La meg sitere jentungen - "særlig" :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nybilprisen da jeg kjøpte bilen ble diktet opp til å være 340.000 så veit man det. Multivans rundt 360.000,- og Cali med A/C, 140Ah fritidsbatteri, EDS, ABS og syncro til "litt" mer. Jeg husker ikke hvor jeg kom over beløpet, mulig det var Postmeisteren som foreslo det eller om det kom via Møllerregimet.

Samma det. Bilen er fiksa men skal på sin service, den servicen jeg har rasjonert kilometerne på bilen for i snart ett år. PKK venter etter det, men den får jeg ta til høsten, tenker jeg.

Hatt ei overnatting oppe i Sør-Aurdal for to helger tilbake, vi skulle på hytta men kom fram lenge etter det var mørkt - de engstelige lå foran og laga kø.
Jeg holdt ut til vi hadde passert ett eller annet bontjyvland etter Hønefoss, og benyttet meg av turbodieselen til å legge de Engstelige bak meg slik at man i det minste kunne kjøre iht fartsgrensene igjen :roll:

Ny kartleser virket fornøyd med det.

Neste tur blir vel til helga, Merkedammen fristet første gangen jeg fikk lese om det og nå ser det ut for at jeg og Pikebarnet kan - så da fylles det diesel freddante, mat & turkit lempes i bilen om mårran påvei til barnehage & arbe så freser vi neddover umiddelbart etter henting i bhg 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det blir litt bildefritt framover, Imageshack har gått over til å være reklamefinansiert til betalingstjeneste og det må de gjerne være men det blir uten meg. Inntil annen host er funnet så dropper jeg legge ut fotos.

Åkkesom skal bilen bl.a få ny forsikring, drøyd litt med det siden current går til over påske. Da går jeg over til et annet selskap og de er positive til å ha en ex.102bhp ACV-motor under huven, at den har det som jeg sier den har i antall ompfh. Dreiv med å få detta i vognkort for to år siden men kom ikke så langt, men både forsikring og Statens vegvesen er positive til dette i min bil fordi det er vanlig nok og innenfor sikre parametere hva ytelse vs kapasitet på motor, drivverk og bremser angår.
Får vel dytte på lyktebøylen den dagen jeg skal innom BT og hente nytt vognkort og vifte med 2.5tonnsdokumentet for å få det også påført nytt vognkort når den dagen er her.

Blir ikke allverdens kjøring framover, må jobbe. Det blir tur til Nijmegen, NL i år også men bortsett fra det er det vel bare Merkedammen fra imårra til døndagen og Buscamp jeg blir å dra til (Synnfjell' også, mest sannsynlig). Har en service og en PKK som må tas, service før NL og PKK før Buscamp.

Nytt barnesete er på plass i bilen, på tide siden det gedigne setet jentungen har hatt siden hun forlot babysetet for noen år siden er utvokst. Kandidater for å motta det gamle kan melde seg via PM, ligger flust av bilder av IZI3-setet på både Kakemoster- og Vidvandretrådene. Står bakovervendt til barnet er så og så stor, deretter kan det settes framovervendt. Driver's choice.
Det gis vekk, siden jeg har nok ræl fra før av.

Lettere å skulle campe med ny kartleser ombord også, fordi det nye setet er ledda bak, i overgangen mellom sete og rygg. Tas ut av setebeltet som holder det og passasjer på plass og flyttes hur lett som helst rundt om.

Har med pressenning til Merkedammen slik at jeg får poor man's markise foran bilen - skal regne lørdagen, sier Yr. Da sier jeg "det er greit" og har egen tørr flekk uttafor skyvedøra som jeg, Pikebarnet og andre kan slappe av på. Det "store" spørsmålet før vi er ved Merkedammen imårra er å finne tak i etpar sekker med ved + etpar gassbokser til kokekaret (Trangia-s gassbrenner til rødspritapparatet). Ellers er vi klare, vi !
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Denne er like bra eller bedre enn "Imageshack"

http://tinypic.com/?t=postupload

Så du kan trygt forsette å legge inn bilder
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Og bilen går som en kule konsaterer jeg. Ganske ryddig så det også ut til at den er
og når du først var i ryddemodus tok du en opprydding i eget ansikt også.....
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, den går som ei kule, ja - ikke noen racerbil men man "kunne jo" klemme igjen EGR og bytte dyser så kanskje den går som ei kule skal gå :D

Kunne nok tenkt meg å stille opp på Nürnburgring en vakker dag men "bare for å ha kjørt en runde" der, ikke noe mer.

Og du hadde flaks, jeg driver og tømmer en 20-fots leiecontainer jeg har leid i snart 2.5 år så da vi kjørte samma strekk hadde jeg akkurat lempa ut det meste av det som kort tid før var stabla til taket i den. Kjenner det er enklest med null containerleie framover, ha ispenger er alltids okay på dager som disse.

Ansiktet er greit å ha flidd når pollenet flyger - det kan jeg love deg har merktes i år.

Yep, vi talast plutselig.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Vurderer dra til Altes Lager i august, de flytta jo Berlin busfestivaltidspunktet fra juli til misten av august men i år tar de 30 jahre Syncro under sin kappe og er det samma løypa som for to år siden kan man jo ta opp til vurdering å kjøre hinderløypa i år.

Om man er i jobb når 1. august er her, vel & merke. Hvis ikke blir det ittno av (som vanlig). Hva treff angår har jeg plenty ved til Fjelltreffet oppe i Gausdal om det blir noe av, driver og tømmer en 20-fots container jeg leier og der står flyttelasset fra skillsmissen - IKEA middagsbord for 12 pax, gammalt skrivebord, IVAR-hyller (IKEA, det også) og annet med minst mulig maling/tilsv på ser jeg for meg å kjøre med i bilen og fyre opp der oppe.

Legger ut diverse ræl til salgs så om noen trenger f.eks et barnesete 0 - 18kg så går det for en svært rimelig penge. 25-litrers kompressor for hobbybruk og lett jobb likeså.

Ellers har man vel lært. Det er dyrt å være fattig, siste punkt på "nå er jeg over fattigdomsgrensa"-lista mi er å ikke finn på å la bilen stå mens forsikringa er gått ut, da mister man bonusopptjeninga. Aner ikke hva slags bonus jeg er på, sant & si driver jeg i det og avskriver "tapet" på å la bilen stå i to mnd på Tryg forsikring. Kjøp aldri forsikring der, uansett hva de tilbyr.

Bilen er snill, pikebarnet likeså. Alt vel her.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Knis

presterte jaggu kjøre tom (sic) for diesel idag :lol: På selveste Ring 2 i Hovedstaden... :roll:

Dels ren regnefeil og dels rævva fokus på hvor mange ganger mellom hus og jobb jeg hadde kjørt, for den drivstofftanken og nærliggende fuelting skal vel bære 10 liter diesel for meg.
Da burde det tilsi at jeg kan kjøre fem+ ganger til jobb og fem+ ganger hjem igjen, nå var jeg på femte hjemover og den ville knappast starte (sto i slak oppoverbakke) men tok da fyr og gikk normalt til jeg da skulle innom Jetstasjonen (som ikke lengre er Jetstasjon) på Kirkeveien ved Ullevål sykehus.

Slakka ned før lyskryss og slo på venstreblinken, sa ett eller annet til pikebarnet og fikk grønt - bil i gir, clutch ut og midt i krysset dør bilen pga drivstoffmangel :lol:

Ikke mange bak, så jeg hopper ut mens bilen enda har framdrift og får den igjennom krysset til innkjøringa til bensern, da var det å dra bilen på starteren - gikk fint, men for moro skyld testa jeg starte motoren og bingo! Litt diesel fra filter til motor ga gnist og vi kom fram til pumpene 8)

Så neste gang kjører jeg ikke hjem femte gangen, selv om det er bare 6,8km hver retning. De ti literne er "circa ti" liter. "Circa 10 liter" er for meg som å høre noen si de er nesten gravid.

Enten så er det ti liter, eller så er det ikke ti liter.

Ellers alt bra, forbereder deltakelse på Synnfjell, har no umalte møbler som skal på bålet i år 8)
Blir vel no grusveipatrulje om ikke så lenge, så må jeg se på sistehelga i september - mulig jeg har med anstand og etpar voksensykler, må se det an. Blir ikke no kolonnekjøring sykle rundt i nærteigen eller ta den knausen med traktorstien på, bakom Austbygde istedet.

EDIT - 836,8 km sto telleverket på da jeg stoppa ved pumpa. Noe lav rekkevidde siden jeg lot pistolen flyye påfyllingsrøret til den stoppa av seg selv tren ganger forrige gang jeg fyllte tanken. Jaja, selv Tyskerbrakka kom jo ikke opp mot de bedre T4'erne i rekkevidde selv om jeg mener å huske jeg passerte 100 mil på en tank i den. (men den var mye lettere enn Californiaen)
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Når lampa mi begynner å lyse, fyller jeg 74 liter på tanken. Dersom den er 80 når den er normalfull (ikke proppa opp i røret) så vil det si at lampa lyser på 6 liter igjen. Jeg tanker på senest andre tur hjemmefra med lampa på :P
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da er jo det offisiellt, det er ikke 10 liter igjen når lampa og lyd slås på. Seks liter virker straks mere troverdig, slo tidlig fra meg tellefeil på antall turer hjemmefra og til jobb.

Godt man fikk oppklart den misforståelsen, den kommer til å berge mye gruff framover.

Mulig jeg husker feil men jeg synes å erindre at Multivanen kort tid etter "nå må du fylle"- lampa kom på gikk over i en type blinkmodus hvor den slo seg av og på i sakte fart - omtrent samma tempo som indikatoren på MacBooken når 230V er kobla på. Men igjen, det kan godt være Yarisen jeg husker der, begynner bli lenge siden jeg kjøpte Californiaen.
vwcoach
-
-

Post by vwcoach »

Jeg derimot tør ikke kjøre tanken mer enn kvart tom før jeg fyller, da tankmåleren ikke er helt å stole på?. Den kan vise riktig, men den kan også vise feil, så kjøre tanken nesten klin tom tar jeg ikke sjansen på. Et tips er vel å ha med seg en 10 liter kanne med drivstoff, sånn i tilfelle rottefelle :wink:
Men spenstig å "trosse" den lysende "nesten tom tank lyset" i håp på hvor langt man kan kjøre før den gurgler i seg den siste dråpen, og da helst på de merkeligste steder
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

mail:
vwbus.drammen@gmail.com
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jo, enig i at det er potensiellt spenstig men når det er langs Ring 2 og deretter Trondheimsveien mellom Bydelene (østre) Frogner og Bjerke så er det ikke så farlig.

Kanne er kun med på langturene, inntil jeg får bagasjebrett bakpå - da går den store zargeskassen dit og i den vil jeg ha en tilitersdunk med bilsaft samt diverse andre ting for turbruk.

I og med at jeg trodde, dels basert på hva tyskerne sier og hva som er sagt her, at det er 10 liter i bakhånd at jeg ikke bare skulle komma meg hjem igår men at jeg skulle kunne kjøre ei mil idag og så stikke innom den lokale benseren og søndagsfylle imårra. Den gang ei.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Så du har begynt å bruke bilen til jobb, det er derfor jeg ikke har sett den på "Bekkebro" på en stund.
Jeg prøver å få kjørt tomt så fort som mulig etter at en ny bil er anskaffet, så vet jeg hvor mye jeg har å gå på. Gamle T3n hadde 5 mil igjen før den stoppet, når nåla ikke lenger var synlig og 10 mil når den passerte nederst på det røde.
Ellers kan jeg anbefale sykkel, Yngve, koster ikke noe i drivstoff og gir god trim.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Sykkel er topp om man er 1, Marius :wink:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

På dagens tur slo det meg at det er en stund siden jeg har gått over bilen.

Fant ett brukt vinduspusserblad jeg bytta for ei og ei halv uke sia, lå oppå BHen til panseret der den må ha ligget hele tiden siden da - underlig at ikke sentrifugalkraften har tatt pusserbladet men la gå - jeg så etter og jeg så etter, men fant ikke bladet rett foran øynene mine. Idag fant jeg det, da 8)

Har vel nevnt at bilen i sin tid hos forrige eier hadde innbrudd og at de dengang tok seg inn bak - nå har jeg kjørt med ei rustboble/fuktboble på nedre venstre hjørne av vinduskarmen bak. Den har enten fått hjelp tildet og da mekanisk eller termisk på å puste i friluft siden sist jeg så der bak (førstehelga i juni jeg så etter, alt okay'ish).

Så ser jeg for meg å finne fram owatrolen og ei sprøyte og fylle den nå perforerte blæra til det renner ut av den, tørke opp og la stå. Deretter gjennta behandlingen etpar ganger før høsten. Hindrer jo videre utvikling men jobben må fremdeles tas. Og den jobben tas ikke idag.

Forsøker i skrivende stund å opprette kontakt med en som har Fiammastativ for sykler som er ment for biler med bakdør, min har jo bakluke. Forskjellen er at når jeg har reservehjulet, evt bare reservehjulsbæreren montert så kan jeg ikke ha på sykkelstativ for bakluke, som jeg hadde på Multivanen (og det ble jo solgt med Multien i sin tid).
Nå kan jeg forhåpentligvis henge på dette for bakdør på samma vis, montasjen er lik, men da få til å ha to voksensykler montert på stativet akkurat bakom reservehjulet 8)

Da slipper jeg bruke den dønn solide Thule clipon som jeg har hatt siden Tyskerbrakka, den tar borti reservehjulet når den er montert på hengerkula mens et sånt stativ da frigjør hengerkula slik at jeg kan småsurfe etter en bagasjebærer for å ha på kula om en tid. Da går min største Zargeskasse på den bagasjebæreren og så går lysplanken jeg idag må bruke på Thule hangon-sykkelstativet for å holde skiltet synlig, og den zargeskassen får da lykt og skilt påmontert slik at ikke det originale skiltet er skjult. Vanker jo to tusen til fordel til statskassen om man blir stoppet med tildekket skilt.

Ikke så mye som skal oppi den kassen, ga vekk ei jerrykanne og to plastkanner for drivstoff idag til en kompis med BMW GS Dakar (har sagt til ham at den kjøper jeg av ham om to år). Han har mer bruk for dem enn hva jeg har.

Driver og småtømmer leiecontaineren her og der, igår lovte jeg vekk etpar IKEA-møbler til ei alenemor i bytte mot lån av campingvogna hu har nede i Østfold. God deal, jeg skulle jo ellers brenne de møblene med annet ufarga trevirke fra containeren når vi er på Synnfjell i oktober.

Tror jeg fant ut hvorfor Tryg "forsikring" nekta meg å ha med forsikringsbonusen min, driver og småforbereder et stunt for å kausjonere ut årets forsikring til dem slik at de frigir alle mine 75% og at da If som jeg er hos idag tar imot opptjent bonus, rekalkulerer ny forsikringssum og alle får det bra. De har så langt ikke gitt noen forklaring om hvorfor jeg ble nektet å ha med bonusen til nytt selskap, men går dette vet jeg hvorfor de snikene opptrer som de gjør.

Moralen er uansett - ligg unna Tryg.

-I motsetning til i fjor ligger det kanskje an til Buscamp for meg. Da dropper jeg turen til Altes Lager og 30 Jahres des Syncro som går paralellt med Berlin Busfestival i år i august, men man må jo prioritere - går fra kontorjobben og akkurat passe avlønning ved månedsskiftet til turnus og femtiprosentjobb som portør men nå skal jeg i jobbintervju imårra for å se om jeg kan dra inn en ny dagis - med de to der, vil kapitalen muliggjøre både Tinn & Synnfjell om nå det blir noe av (Rainman ?).

Ellers blir det rolige måneder framover, den geniale plan er å jobbe 1x100% jobb og 1x50% jobb samtidig, dvs når jeg ikke har jentungen jobber jeg doble skift samt helgene fram til sommeren 2016. Gjeldfri på det viset og med lommepenger nok til å ikke bare kjøre til Nijmegen for fire dagers moro der men ta en road trip med pikebarnet ombord. Fly henne hjem, gå marsjen, fly og hente henne og så kjøre litt nedover den veien der.

Får se, det er avhengig av jobbene framover.

Først owatrol i rustområdene mine. Og der kom jeg på at det er en sånn punktlakkerer rett neddi gata her, kunne hørt med ham om jobben men bakruta må ut om det skal bli bra, uansett. Mañana, mañana.
CarlOt2
-
-
Car: T1, 3 og 4 +Golf1

Post by CarlOt2 »

Denne tråden din her Yngve virker etter hvert mer som en LIVS BLOGG enn en prosjekttråd for en bil :wink:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-"Denne" ?
vwcoach
-
-

Post by vwcoach »

CarlOt2 wrote:Denne tråden din her Yngve virker etter hvert mer som en LIVS BLOGG enn en prosjekttråd for en bil :wink:
Når Yngve alikevell "glimrer" med sitt fravær på de fleste av norske treff, så er det greit å vite hva han tilbringer dagen sin med 8) :lol:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

mail:
vwbus.drammen@gmail.com
Drittsekken
-
-
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720

Post by Drittsekken »

Endelig kommet meg gjennom hele denne fantastiske historien (selv om det er mye motgang er historien bra). Skal ikke klage på for få bilder som mange andre gjør, men hadde det vært flere kunne man nesten satt dem samme til en film om livet ditt de siste årene :)

Når det gjelder overføring av bonus og Trygg så kan jeg nevne hva Trygg klarte når vi kjøpte Nissan Leafen for 1,5 år siden. Sommeren 2011 vraket vi den daværende konebilen (Ford KA), når vi så i november 2012 kjøpte Leafen klarte Trygg å hente ut og bruke den bonusen som var på KAen (i Gjensidige). Da virker det merkelig at de ikke kan gjøre det samme motsatt vei.

Blir litt usikker når jeg hører dine problemer med Trygg, om det er så greit for meg å bruke Trygg. Grunnen der og da var at Nissan har spesial avtale med Trygg på disse bilene som var MYE billigere en de andre jeg fikk pris fra.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Post Reply