Oh yes.... Det kan lønne seg, en gang i blant, å ha et sidesyn som fanger opp alt som kan minne om type2. På tur forbi Mosjøen for noen uker siden kom eg over denne:
Stoppet, tok bilder og la igjen lapp på ruta. Har sett etter et prosjekt som kan bli 2wd lettcamper med litt stuk nemlig... Eieren ringte og vi møttes en uke senere. Han Arne viste seg å ha svært mye peiling på T3 (VAG generelt..) ettersom han var VW/AUDI-forhandler i Mosjøen i endel år på 80 og 90 tallet. Han var bl.a. i Wolfsburg og fikk se bilene i produksjon. Nå driver han AutoMester BilEntusiasten (navnet stemmer!) i Mosjøen og han kommer til å få iallfall MEG som fast kunde framover. Kommer nok en fin T3 på plass hos ham snart

Laang samtale med ham resulterte i at han frarådet meg å begynne på den røde coachen (endel rust, ikkje motor...) og at eg fikk tips om en kvit westy (midt i blink) som en kjenning av ham hadde stående. Noen dager senere: handel i boks. Fikk med coach-paneler og felgene fra den røde coachen og NU Jävlar

Mer info om bilen kommer så snart eg får papirene. Eg vet at den ble kjøpt ny i California av prof. Johan Galtung og at den ble importert hit av samme mann. Bortsett fra en vinter under presenning i Mosjøen er det en èn-eiers-bil. Noen bulker, litt overflaterust og en motorstyring som har takket for seg er det eg vet om.
Kan love vi er glade for tunnell gjennom Korgfjellet...
Nabo/svoger Sunshine betrakter innkjøpet..