Taigagreens 86 Vanagon Westfalia Weekender

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Taigagreens 86 Vanagon Westfalia Weekender

Post by TaigAGreEn »

Oh yes.... Det kan lønne seg, en gang i blant, å ha et sidesyn som fanger opp alt som kan minne om type2. På tur forbi Mosjøen for noen uker siden kom eg over denne:
Image

Stoppet, tok bilder og la igjen lapp på ruta. Har sett etter et prosjekt som kan bli 2wd lettcamper med litt stuk nemlig... Eieren ringte og vi møttes en uke senere. Han Arne viste seg å ha svært mye peiling på T3 (VAG generelt..) ettersom han var VW/AUDI-forhandler i Mosjøen i endel år på 80 og 90 tallet. Han var bl.a. i Wolfsburg og fikk se bilene i produksjon. Nå driver han AutoMester BilEntusiasten (navnet stemmer!) i Mosjøen og han kommer til å få iallfall MEG som fast kunde framover. Kommer nok en fin T3 på plass hos ham snart 8) Laang samtale med ham resulterte i at han frarådet meg å begynne på den røde coachen (endel rust, ikkje motor...) og at eg fikk tips om en kvit westy (midt i blink) som en kjenning av ham hadde stående. Noen dager senere: handel i boks. Fikk med coach-paneler og felgene fra den røde coachen og NU Jävlar :twisted: Mer info om bilen kommer så snart eg får papirene. Eg vet at den ble kjøpt ny i California av prof. Johan Galtung og at den ble importert hit av samme mann. Bortsett fra en vinter under presenning i Mosjøen er det en èn-eiers-bil. Noen bulker, litt overflaterust og en motorstyring som har takket for seg er det eg vet om.

Image

Image

Kan love vi er glade for tunnell gjennom Korgfjellet...
Image

Nabo/svoger Sunshine betrakter innkjøpet..
Image
Last edited by TaigAGreEn on 17 Nov 2006, 15:34, edited 1 time in total.
Tage Vedal

T3-fan
finn00
-
-
Car: Citroen Xantia Activa
Phone: 95467375

Post by finn00 »

Gratulerer med ny bil Tage :D Blir bra dette vel
Fransk liten tøs, leter etter buss...
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Eg bære går rundt me DET gliset... Neste sommer håp eg på treff å en tur tel Danmark. Det bi bra!!
Tage Vedal

T3-fan
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Har potensialet til å bli en bra turbil med stuk denne ja, stå på! :P
På Tur

Post by På Tur »

....og du har helt sikkert ikke bruk for stativet på bakluka. :D
Slikt er bare i veien.....så det kan jeg godt hente hos deg i helga....?
Svein-Harald Utgård
-82 VW Joker 1,6TD Camper
OddN
-
-

Post by OddN »

Gratulerer, artig med uvanlige camperutgaver....
Var det ellers noe brukbart på den røde?? Brunt interiør kanskje?
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

På Tur wrote:....og du har helt sikkert ikke bruk for stativet på bakluka. :D
Slikt er bare i veien.....så det kan jeg godt hente hos deg i helga....?
Det skal bort ja..
Tage Vedal

T3-fan
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

OddN wrote:Gratulerer, artig med uvanlige camperutgaver....
Var det ellers noe brukbart på den røde?? Brunt interiør kanskje?
Vanlig grått coachinteriør på den. Panelene/fangerne er bra og 5-trinns kasse er visst bra (td). Ellers må du nesten ringe og spørre.
Tage Vedal

T3-fan
På Tur

Post by På Tur »

TaigAGreEn wrote:Det skal bort ja..
Det var jo det jeg viste :D
..og hva skal du ha for stativet da?
Svein-Harald Utgård
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Aner ikkje. 500 kr feks?
Tage Vedal

T3-fan
På Tur

Post by På Tur »

...var litt mer enn hva jeg håpet på...

Om du kan tenke deg å bli kvitt stativet for noen færre lapper, så gi meg telefonnummeret ditt . Jeg kjører forbi på søndag formiddag.

P.S.
Spennende med campingbilen. Er nok ikke for mange amerikanske campere her i landet.
....og så er dette noen alderles utrolig funksjonelle biler. I forhold til mange av dagens bobiler: Små, men med STOR plass. :D
Svein-Harald Utgård
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Da kommer du innom på søndag (1 minutt fra E6) og så blir vi enige :D
Nr: 95 46 19 42 Tage
Tage Vedal

T3-fan
erjo
-
-
Phone: 95134175

Re: 86 Vanagon Westfalia Weekender

Post by erjo »

TaigAGreEn wrote:Oh yes.... Det kan lønne seg, en gang i blandt, å ha et sidesyn som fanger opp alt som kan minne om type2. På tur forbi Mosjøen for noen uker siden kom eg over denne:
Image

Stoppet, tok bilder og la igjen lapp på ruta. Har sett etter et prosjekt som kan bli 2wd lettcamper med litt stuk nemlig... Eieren ringte og vi møttes en uke senere. Han Arne viste seg å ha svært mye peiling på T3 (VAG generelt..) ettersom han var VW/AUDI-forhandler i Mosjøen i endel år på 80 og 90 tallet. Han var bl.a. i Wolfsburg og fikk se bilene i produksjon. Nå driver han AutoMester BilEntusiasten (navnet stemmer!) i Mosjøen og han kommer til å få iallfall MEG som fast kunde framover. Kommer nok en fin T3 på plass hos ham snart 8) Laang samtale med ham resulterte i at han frarådet meg å begynne på den røde coachen (endel rust, ikkje motor...) og at eg fikk tips om en kvit westy (midt i blink) som en kjenning av ham hadde stående. Noen dager senere: handel i boks. Fikk med coach-paneler og felgene fra den røde coachen og NU Jävlar :twisted: Mer info om bilen kommer så snart eg får papirene. Eg vet at den ble kjøpt ny i California av prof. Johan Galtung og at den ble importert hit av samme mann. Bortsett fra en vinter under presenning i Mosjøen er det en èn-eiers-bil. Noen bulker, litt overflaterust og en motorstyring som har takket for seg er det eg vet om.

Image

Image

Kan love vi er glade for tunnell gjennom Korgfjellet...
Image

Nabo/svoger Sunshine betrakter innkjøpet..
Image
Nå er du altså i gang igjen. hva skal du selge neste gang, da? Du har jo blitt værre enn meg du, gitt Taigagreen!
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Nå, du Taigagreen, du har jo blitt værre enn meg. Hva skal du selge og kjøpe neste gang????
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

I all ydmykhet må eg nok få lov å si at eg har litt igjen før eg er "verre" enn deg Erik 8) Man føler seg litt kallet når man kommer over noe sånt men nå har eg vel nok å henge i med en stund framover.... Helt til det dukker opp en T2b doka i fin stand like i nærheten..... Snakkes :D
Tage Vedal

T3-fan
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Måtte nesten prøve hjulene på ene sida for å vurdere om eg skal beholde de. Litt usikker, blir kanskje bedre når bilen kommer ned i coach-høyde? Det blir litt rånete.

Image
Image
Image
Image

Men på den annen side...
Image
Image

Noen innvortes bilder. Hipt og trendy brunt fra 1986...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Wolfsburg Edition. The Wolfsberg Weekender was offered only in 85, 86, and 87 (2WD), and only 86 and 87 in Syncro (4WD). Noen som vet hva som var spesielt med disse, bortsett fra merket?
Image
Tage Vedal

T3-fan
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Post by narle »

Hei.Var sammen med noen tyskere sist helg,de hadde en rød Westfalia 86 td som var brun slik som din innvendig.Hadde også kjøleboksen i svart.Derimot var det ikke skap bak i som du har.Wolfsburg edition var vel en finere utstyrsvariant,enn vanlig.Bluestaren som jeg hadde var det Hannover edition emblemer på.Har veldig lyst på en slik camper sjøl,med a/c og greier.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

narle wrote:Hei.Var sammen med noen tyskere sist helg,de hadde en rød Westfalia 86 td som var brun slik som din innvendig.Hadde også kjøleboksen i svart.Derimot var det ikke skap bak i som du har.Wolfsburg edition var vel en finere utstyrsvariant,enn vanlig.Bluestaren som jeg hadde var det Hannover edition emblemer på.Har veldig lyst på en slik camper sjøl,med a/c og greier.
Takk for info! Har sett et par bilder av noen burgunderrøde vanagoner med Wolfsburg-merket her på vwbus.no en gang, husker ikkje helt. Men det var vel ikkje bare westfaliabilene som kom som Wofsburg Edition?
Tage Vedal

T3-fan
På Tur

Post by På Tur »

TaigAGreEn wrote:Da kommer du innom på søndag (1 minutt fra E6) og så blir vi enige :D
Ja, ja... her kjører man 250 mil for å se på nyinvesteringen. Og så ligger du å sover når man kommer :lol:
(Nå skal det sies at jeg var innom rimelig tidlig på søndagsmorgenen. Så ikke en sjel i bygda.)

Ser at du har litt på henge fingrene i med dette prosjektet. Men absolutt ett spennende utgangspunkt for en flott turvogn. Blir spennende å følge med på hvordan det går.
Legg ut masse bilder :!:

Send meg kontonummeret ditt på mail eller SMS, så får vi se om vi ikke klarer å flytte noen norske kroner nedover til Finneidfjord :)
Svein-Harald Utgård
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

På Tur wrote:
TaigAGreEn wrote:Da kommer du innom på søndag (1 minutt fra E6) og så blir vi enige :D
Ja, ja... her kjører man 250 mil for å se på nyinvesteringen. Og så ligger du å sover når man kommer :lol:
(Nå skal det sies at jeg var innom rimelig tidlig på søndagsmorgenen. Så ikke en sjel i bygda.)

Ser at du har litt på henge fingrene i med dette prosjektet. Men absolutt ett spennende utgangspunkt for en flott turvogn. Blir spennende å følge med på hvordan det går.
Legg ut masse bilder :!:

Send meg kontonummeret ditt på mail eller SMS, så får vi se om vi ikke klarer å flytte noen norske kroner nedover til Finneidfjord :)
Ja søvn må eg ha... Må jo være opplagt og utkvilt tel å starte på prosjektet. Har fått garasjeplass m/takhøyde til hevetaket fra 3 sep og gleder meg til det. Fikk dokumentasjonsmappa fra forrige eier i går. ALT fra Purchase Invoice til fraktdokumenter til verkstedregninger har gubben samla på :D Bilen har bodd i New Jersey (86-88), Tyskland (88- 92) og Norge. Interessant å se ekstrautstyrslista. Den gamle professor har TO ganger vært inne og fått oppretting og lakk på småskader og alt ned til lyspæreskift er gjort hos merkeverksted. Fantastisk bra mappe, den skal følges opp! Har forresten brosjyre/monteringsanvsning på det baklukestativet også, om du vil ha.
Tage Vedal

T3-fan
kg72
-
-
Car: 2x T3, 1x T5
Phone: 90786775

Post by kg72 »

Så denne bilen på Snap-Drive på økern for 2-3 år siden.
Har ikke lest alle inneleggene, men det som er spesielt med weekender-løsningen er full bredde på baksetet og ikke noen kjøkkenbenk.
Lykke til!
Håvard Sørensen, Oslo
_______
/__|__|__|
=O===O=
Member of Team Syncronaut
1972 VW Karmann Ghia
1987 VW Transporter 112i Aut 9-seter
1990 VW Westy Atlantic Syncro 112i 5-seter
2010 VW Caravelle 4M 180hk
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

å motor er det i denna westfaliaen da?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Du Tage? Synes den var litt kul usenka med disse felga på jeg! 8)

Image
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Der Postmeister wrote:Du Tage? Synes den var litt kul usenka med disse felga på jeg! 8)

Image
de er på vei til meg de rune...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »