Girkasse som har gira sitt siste gir

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Tom E. Tøff

Girkasse som har gira sitt siste gir

Post by Tom E. Tøff »

Har en Caravelle 93 T4 2,4 som girkassa streika på. Selvføgelig 90 mil hjemmefra, på vei til min sønns konfirmasjon. Hadde byttet nedre opphengskule og drivakseler 100 mil før havari. Går fremover, men raper og slår i 4 og 5 gir. plenty olje på kassa. Får den sendt bilen hjem med motortranport til en #=%#% pris, og nå lurer jeg? Hvilken girkasse passer i. Har girkasse med bakerste feste som en rull. (bolt med 21 mm hode) og har kun funnet girkasser som er festet i bærebrua med 2 små bolter og sleidet inn i et spor. Hvor finner jeg girkasse koden? på den jeg har og kan jeg bygge om med braketten, slik at andre kasser passer. Nb: har hydraulisk kløtsj.

Sist men ikke minst har noen en girkasse å "gi bort" Er nå utrolig blakk, rådvill og lener meg til forumet for moralsk støtte, trøst og know how.
Livet er ikke for amatører.
Peders

Post by Peders »

Garviken har ein girkasse for salg her på forumet.
vidar_78
-
-
Car: 2012 VW Caravelle T5b 2.0 TDI 114hk

Re: Girkasse som har gira sitt siste gir

Post by vidar_78 »

Tom E. Tøff wrote:Har en Caravelle 93 T4 2,4 som girkassa streika på. Selvføgelig 90 mil hjemmefra, på vei til min sønns konfirmasjon. Hadde byttet nedre opphengskule og drivakseler 100 mil før havari. Går fremover, men raper og slår i 4 og 5 gir. plenty olje på kassa. Får den sendt bilen hjem med motortranport til en #=%#% pris, og nå lurer jeg? Hvilken girkasse passer i. Har girkasse med bakerste feste som en rull. (bolt med 21 mm hode) og har kun funnet girkasser som er festet i bærebrua med 2 små bolter og sleidet inn i et spor. Hvor finner jeg girkasse koden? på den jeg har og kan jeg bygge om med braketten, slik at andre kasser passer. Nb: har hydraulisk kløtsj.

Sist men ikke minst har noen en girkasse å "gi bort" Er nå utrolig blakk, rådvill og lener meg til forumet for moralsk støtte, trøst og know how.
Motor- og girkassekoden står på en klistrelapp under sikringsboksen på venstre side, mener jeg.
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Tom E. Tøff

Post by Tom E. Tøff »

Har funnet ut at koden på min girkasse er CHS.

Dette er greit, men når man skal kjøpe en kasse som er tatt ut av bilen, er det lurt å vite hvor man finner igjen denne på kassen slik at det blir rett.
Koden må jo også stå på girkassen, men hvor?????
Livet er ikke for amatører.
Post Reply