Har en Caravelle 93 T4 2,4 som girkassa streika på. Selvføgelig 90 mil hjemmefra, på vei til min sønns konfirmasjon. Hadde byttet nedre opphengskule og drivakseler 100 mil før havari. Går fremover, men raper og slår i 4 og 5 gir. plenty olje på kassa. Får den sendt bilen hjem med motortranport til en #=%#% pris, og nå lurer jeg? Hvilken girkasse passer i. Har girkasse med bakerste feste som en rull. (bolt med 21 mm hode) og har kun funnet girkasser som er festet i bærebrua med 2 små bolter og sleidet inn i et spor. Hvor finner jeg girkasse koden? på den jeg har og kan jeg bygge om med braketten, slik at andre kasser passer. Nb: har hydraulisk kløtsj.
Sist men ikke minst har noen en girkasse å "gi bort" Er nå utrolig blakk, rådvill og lener meg til forumet for moralsk støtte, trøst og know how.
Girkasse som har gira sitt siste gir
-
Tom E. Tøff
Girkasse som har gira sitt siste gir
Livet er ikke for amatører.
Re: Girkasse som har gira sitt siste gir
Motor- og girkassekoden står på en klistrelapp under sikringsboksen på venstre side, mener jeg.Tom E. Tøff wrote:Har en Caravelle 93 T4 2,4 som girkassa streika på. Selvføgelig 90 mil hjemmefra, på vei til min sønns konfirmasjon. Hadde byttet nedre opphengskule og drivakseler 100 mil før havari. Går fremover, men raper og slår i 4 og 5 gir. plenty olje på kassa. Får den sendt bilen hjem med motortranport til en #=%#% pris, og nå lurer jeg? Hvilken girkasse passer i. Har girkasse med bakerste feste som en rull. (bolt med 21 mm hode) og har kun funnet girkasser som er festet i bærebrua med 2 små bolter og sleidet inn i et spor. Hvor finner jeg girkasse koden? på den jeg har og kan jeg bygge om med braketten, slik at andre kasser passer. Nb: har hydraulisk kløtsj.
Sist men ikke minst har noen en girkasse å "gi bort" Er nå utrolig blakk, rådvill og lener meg til forumet for moralsk støtte, trøst og know how.
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
-
Tom E. Tøff