Lurer på om det er noen her på forumet som vet om noe dugelig metode for å reparere slikt. Det ene røret er altså sprukket i den enden der man kobler slangen på i mottorrommet. Inni enden av røret sitter det ei kobber eller messinghylse. Har prøvd å lime tidligere, men det holdt bare en stund. Må vel finnes noe stoff som tåler frostvæske og mye varme.
Det er en 1993 mod. med varmeapparat under midtre seterad.
Det blir 6000,- å få skiftet til nye rør på verksted, kan fylle mye frostvæske for de penga. De nye rørene er dog av aluminimum.
Sprekk i rør til bakre varmeapparat
-
Familiemann
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
Re: Sprekk i rør til bakre varmeapparat
jeg har akkurat samme problem med min... jeg gjorde kort prosess og bare blindet det bakre.. blir for mye styr å reparere det for min del..Familiemann wrote:Lurer på om det er noen her på forumet som vet om noe dugelig metode for å reparere slikt. Det ene røret er altså sprukket i den enden der man kobler slangen på i mottorrommet. Inni enden av røret sitter det ei kobber eller messinghylse. Har prøvd å lime tidligere, men det holdt bare en stund. Må vel finnes noe stoff som tåler frostvæske og mye varme.
Det er en 1993 mod. med varmeapparat under midtre seterad.
Det blir 6000,- å få skiftet til nye rør på verksted, kan fylle mye frostvæske for de penga. De nye rørene er dog av aluminimum.
men noen har snakket om å kappe av det som er dårlig, og skjøte med slanger og rørstusser.
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Mike Sierra
- -

- Car: t5
Jeg hadde sprekk i enden og klarte å skyve slangen lengre innpå så den dekket sprekken, har fortsatt litt lekkasje,men tror at det er fra bakre varmeregisteret.
Skulle ikke være vanskelig for et firma som Hydroscan eller (ikke)tess å finne en slange som kan brukes og sette glatte stusser på i enden så det bare er å motere rett inn.
Ellers så kan kansje røret erstattes med wisbo gulvvarme rør e.l. ?
Skulle ikke være vanskelig for et firma som Hydroscan eller (ikke)tess å finne en slange som kan brukes og sette glatte stusser på i enden så det bare er å motere rett inn.
Ellers så kan kansje røret erstattes med wisbo gulvvarme rør e.l. ?
MS
Skrotnisse
Skrotnisse
-
Mike Sierra
- -

- Car: t5
Indian wrote:Kan ikke nytt rör lages selv av kobber?
Kan vel lages av de fleste typer materialer, men jeg er usikker på kobber pga god varmeledning = må isoleres for å ikke tape varme, og om metallet i seg selv kan reagere i miljøet slik at en kan få uønsket korrusjon i motoren eller i røret.
MS
Skrotnisse
Skrotnisse