Armlene på T4
Armlene på T4
Hei! Er ny bruker her på forumet, men har "smygtittet" her endel da jeg i det siste har lett etter ny bil. Bilen er nå anskaffet, '99 Caravelle 2.5 TDI Lang, og er veldig fornøyd så langt. Men; to av armlenene er helt "slappe i fisken", henger bare nedover. Noen som har vært borti dette problemet? Virker nesten som det har løsnet i innfestning mot stolen.
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
Tror det er torx, sånne stjerneformede saker.
Det er ikke sikkert at braketten er ødelagt. Mine henger stadig og slenger, det er bare å stramme til, så "finner" de braketten, og alt er lykke og velstand igjen. Kona hater armlenene, av en eller annen grunn. Nesten så jeg har henne mistenkt for sabotasje.
Det er ikke sikkert at braketten er ødelagt. Mine henger stadig og slenger, det er bare å stramme til, så "finner" de braketten, og alt er lykke og velstand igjen. Kona hater armlenene, av en eller annen grunn. Nesten så jeg har henne mistenkt for sabotasje.
Tom Ivar Horvei
1998 VW Caravelle 2,4TDI Syncro Buss 5
1990 Mercedes-Benz GD240 (Leketøyet)
1986 Mercedes-Benz L613D (Bomsenwagen)
1998 VW Caravelle 2,4TDI Syncro Buss 5
1990 Mercedes-Benz GD240 (Leketøyet)
1986 Mercedes-Benz L613D (Bomsenwagen)
Jeg hadde samme problemet, men fikset dette selv. Jeg tok ut armlene og boret hull i den største delen av festet på selve armlenet. Der skrudde jeg inn en mutterskrue (fine gjenger) som gjenget seg inn i godset. Kappet skruen med ca. 15 mm. lengde. Så merket jeg av hvor skruen kom til å treffe på setet, boret ett hull i setet med et bor som var litt størren enn skruen, inn med festeskruen, teitet til og så var armlenet godt som nytt. Var forresten nøye med å treffe riktig på setet så justeringen av høyden på armlenet ble rett.