Armlene på T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
MusicMan
-
-
Car: T4 2.5 TDI 2000

Armlene på T4

Post by MusicMan »

Hei! Er ny bruker her på forumet, men har "smygtittet" her endel da jeg i det siste har lett etter ny bil. Bilen er nå anskaffet, '99 Caravelle 2.5 TDI Lang, og er veldig fornøyd så langt. Men; to av armlenene er helt "slappe i fisken", henger bare nedover. Noen som har vært borti dette problemet? Virker nesten som det har løsnet i innfestning mot stolen.
Trond E. Gärtner
2000 Caravelle 2.5 TDI Lang
monor
-
-

Post by monor »

omtalt her tidligere. søk så finner du.

kort fortalt er det festebrakettene inne i armlenet som er ødelagt. Disse kan skaffes fra et firma i nederland. Koster ikke all verden og fikses enkelt. Husk bare at det ikke er umbrako, men et annet verktøy som jeg ikke husker navnet på i farten.
tomivar

Post by tomivar »

Tror det er torx, sånne stjerneformede saker.

Det er ikke sikkert at braketten er ødelagt. Mine henger stadig og slenger, det er bare å stramme til, så "finner" de braketten, og alt er lykke og velstand igjen. Kona hater armlenene, av en eller annen grunn. Nesten så jeg har henne mistenkt for sabotasje. ;-)
Tom Ivar Horvei

1998 VW Caravelle 2,4TDI Syncro Buss 5
1990 Mercedes-Benz GD240 (Leketøyet)
1986 Mercedes-Benz L613D (Bomsenwagen) ;)
MusicMan
-
-

Post by MusicMan »

Ja, det var defekte braketter på to armlener forran. Bak var det kun ramlet ut av sporet.
Trond E. Gärtner
tost

Post by tost »

Jeg hadde samme problemet, men fikset dette selv. Jeg tok ut armlene og boret hull i den største delen av festet på selve armlenet. Der skrudde jeg inn en mutterskrue (fine gjenger) som gjenget seg inn i godset. Kappet skruen med ca. 15 mm. lengde. Så merket jeg av hvor skruen kom til å treffe på setet, boret ett hull i setet med et bor som var litt størren enn skruen, inn med festeskruen, teitet til og så var armlenet godt som nytt. Var forresten nøye med å treffe riktig på setet så justeringen av høyden på armlenet ble rett.
MusicMan
-
-

Post by MusicMan »

Ja, jeg kom fram til en lignende løsning. Ser ut til å fungere greit. Takker for svar!
Trond E. Gärtner
Post Reply