Bilen min (t3 transporter -84) har ikke kokt før, men i køen nå forleden begynte bilen å koke frykteleg mye.
jeg fikk kjørt in på en bensinstasjon, og idérik som jeg er (eller hva man skal kalle det) helte jeg nytt kaldt vann i kjølesystemet så at det skulle bli kaldt fort.
Dette måtte jeg gjennta litt senere, da alt vannet hadde kokt vekk på nytt, og nå har jeg lest at man skal jo ha 50% glykol i for at det senker kokepunktet, men uansett.
Jeg kom meg hjem, og dagen etter ville den ikke starte. Jeg har parkert i nedoverbakke, og jeg håper at det er pga. av at det er lite bensin i tanken som gjør at den ikke starter, det høres sånn ut når jeg vrir om tenninga.
Men når jeg åpna motorrommet så jeg dette:

ok, det var ikke dette jeg såg, for jeg satte den tilbake på plass, den var helt av, men hva er dette for en slange?
som alle bevandrede T3 mennesker vet (og de som har finlest teksten på boksen) så er det den er festa på luftfilteret,
hvis dette er til for å sende kall luft og nå kommer det varm luft så er det kanskje ikke så rart det koker?
Det er også et uttak som bare står åpent uten spor av slange i hele tatt, hvor skal den slangen hen?
Bilen har forresten gått nærmest usansynlig bra til nå (dvs. iforhold til mine forventinger).
Kjempe bra med all kunskap jeg kan få. På forhånd takk!
Tryggve