Jeg har en mystisk feil i det elektriske anlegget. Sannsynligvis et spenningsfall der relé nr 30 sitter. Dette begynte i sommer og jeg har ikke lykkes å finne feilen. Et VW verksted i Sverige brukte en uke med feilsøking og kom til at det måtte være motorstyringen. Denne byttet jeg ut, men feilen er der fortsatt. Det som skjer er at etter ca 10 - 12 mils jevn kjøring (litt mindre ved veldig fuktig vær) kutter reléet og motoren stanser. Dersom jeg tar ut reléet virker motoren (noe som ikke skulle kunne gå an i følge teknikeren på VW). Jeg har målt med voltmeter der hvor reléet sitter og der er ca 9 V når reléet ikke er på plass. Motoren blir litt ujevn i gangen uten reléet i, antagelig på grunn av den lave spenningen. Med reléet på plass går motoren jevnt og fint, til den stopper. Jeg har også forsøkt å ta ut reléet mens jeg kjører, og det virker som dersom jeg gir det en pause kan jeg sette reléet i igjen og det funker en stund til. (Mistenker at det kan være en termisk årsak et sted.)
Jeg har fosøkt å bytte til et nytt relé, men det ble ingen forskjell. Ved småkjøring innad i byen merker jeg aldri denne feilen, antatt fordi jeg ikke får kjørt langt nok.
Har noen opplevd liknende evt hva kan feilen være?