Jeg har hatt problemer med fjernstyringa på sentrallåsen på min '99 VW-buss. Fant en tråd om hvordan jeg vistnok skal kunne synkronisere nøkkel med låseenhet (Tenning på i <5 sek, holde låseknapp inne, trykke lås-opp-knapp 3 ggr. Kvitterte med 5 blink). og prøvde dette.
Jeg har lenge trodd det var bare batteriet som var for svakt (opplevde stadig kortere rekkevidde på fjernkontrollen) og lot det skure og gå ganske lenge. Kjøpte nytt batteri av typen CR 2016 på Clas Ohlson. Den synkroniseringa jeg prøvde på ser ikke ut til å ha hjulpet; bilen kvitterer ikke med blinklysa når jeg bruker fjernkontrollen.
Nøkkelen er av typen "vanlig", altså ikke sammenleggbar. Det blinker i lampa når jeg trykker på knappene.
For øvrig så ghar låsen på pasasjerdøre gitt seg; den reagerer ikke når jeg låser førerdøra. Skyvedøra og bakluka følger med som de skal. Kan det være noen ledninger som har kortsluttet slik at fjernstyrisomnga ikke virker, eller er det mer sannsynlig at det er mottakerdelen som er død siden sentrallåsen fungerer "manuelt"? (med unntak av pasasjerdøra framme)
Har sett at ledningene idørene kan få seg noen knekker, så jeg får lete d ser og se om jeg i alle fall kan få orden på låsen såpass vi ikke risikerer å gå fra døra ulåst. (Og ikke minst så madammen slipper å stå i regnet og vente på at jeg skal få låst opp
Christian Ramsvik