Ny dag, nye muligheter (NEI, det er IKKE Telenors motto)
Idag haia jeg tak i hjulkapsler til Tyskerbrakka, 15" som sitter som støpt. Litt anakronisme er det dóg i og med at de er facelift-kapsler mens jeg opprinnelig hadde (3 stk) originale old school-T4 kapsler på Tyskerbrakka da den var ny i mitt eie.
-Men når Just Kampers ikke vil shippe meg nye av opprinnelig versjon skaffer jeg de fine nye istedet. Kjørte nedom Kløften og hentet disse kapslene og to stk Hella Rally 3000 nevnt andre steder på forumet
Disse skal på i front og finner jeg tak i en skinne av jern så borer jeg høl for smålampene som står på idag og sånn at Rallyløktene står ytters og smålampene i midten. Så idag at han godeste Herleif som jeg kjøpte bilen av for snart fire år siden ikke hadde fått lysbøylen 100 % rett, det er en tanke skjevt men det får stå sin prøve.
Tunge er dem også, de nye lampene. Støttestag fulgte jaggu med og forrige eier laga høl i grillen for montering så for min del er det bare plug and play så er de klare for utprøving.
Det ligger krets i fra dashbordet (tåkebaklysbryteren har en posisjon I før tåkebaklysa starter lyse, der tenker jeg koble meg på med frontlysa) og jeg fikk med kabling for disse nye lampene.
Gleder meg til å prøve detta men dager og fritid framover er ikke helt 100 % synkronisert...

Det kan faktisk talt tenkes jeg ikke får skrudd på bilen før i romjula, om jeg får tid til det da.
Ble tilbudt sideblinkers men har jo sånt påvei til min posisjon her i Kongeriket, klare med crom-pære syns jeg å huske ?? Samma det, det blir gøy å prøve noe nytt
Spørsmålet er om jeg har tålmodighet til å avvente baklysa til jeg kjører nordover før påska eller om jeg må få Steinkjeringen til å sende meg dem, føler det kribler litt i "endre utseende på Tyskerbrakka"-fingrene for tia
Klok av skade og full av visdom kjørte jeg bilen igjennom bilvaskemaskina da jeg returnerte postnummeret jeg jobber på. Well, med to blå gikk det som det måtte gå, da. Idét jeg hopper ut etter parkering er dørløset fryst fast i åpen posisjon så idet jeg slipper døra som jeg smeller den igjen, spretter den like greit opp i samma nu'a
Null lærdom fra alle forgående vintre mht bilvask...
Fikk lukka døra etter litt overbevisning, så nå står den og fryser til enda mere - skal ha overtakelse av bolig imårra, spent på om jeg får åpna døra og fyrt opp vidunderet da
Men i det jeg var ferdig i vaskehallen, stoppa jeg uttafor porten og tok på de nye hjulkapsla - riktignok skal jeg flikke litt rust på felga som ser verst ut, men det er godt å vite at ytterligere skrammer og skader får ikke felgene så lenge hjulkapslene henger på.
To varmeapparat i to minusgrader = tre minutters kjøring før jeg må slå ned på varmen, om de begge går for fullt. Da sier jeg det rett ut, jeg håper på 40 blå i vinter så jeg får testa bilens egentlige vinterkapasiteter

Har ikke hatt det bakre i bruk før i sommer, så jeg vet ikke hvordan ståa egentlig er når det begynner bli småkjølig ute. Kun kjørt bilen fra bunnfryst tilstand og til lunken til god temp i kupéen. Nå føler jeg meg trygg på at det kommer til og gå som en lek, noe som vel er delvis årsak til at jeg skal kjøre bilen nordover før påska.
Ref. vintertreff så kan det fort hende mitt åpningsvindu for aktiviteter i januar egentlig ikke er åpent i det store og hele, men det får jeg egentlig ikke noen oversikt på før vi er ved nyttårstider

C'est la guerre, sier de. Jeg tror det er rekti, får ta én dag ad gangen inntil videre.
mvh,
Yngve S