Er det noen spesiell måte å få ut servopumpa på i en 1992 caravelle 2,4 (AAB)?
Trenger man noe spesialverktøy til en slik operasjon?
Demontere servopumpe
-
Pyro_smurf
Var ikke så enkelt dessverre. Jeg får ikke av de tre umbrakoboltene, har prøvd med penetreringsolje og varme men ikke noe av det fungerte. To av boltene er nå runde. Hva skal jeg gjøre!?
Er det mulig å få reimhjulet eller servopumpa av på en annen måte?
Jeg tenker nå verksted eller dremel og flexislange pluss litt tid. Tips?
Er det mulig å få reimhjulet eller servopumpa av på en annen måte?
Jeg tenker nå verksted eller dremel og flexislange pluss litt tid. Tips?
-
Pyro_smurf
-
Pyro_smurf
Ikke grei skruing på den her dessverre. Det tok 9 timer med skruing å få den ut. Tida går fort når man plages
Du får ikke pumpa direkte ut hvis man får demontert braketten som holder pumpa. Måtte av med motorfeste, 3 bolter til braketten, strammehjul til servoreima, deksel til registeret og noe smått.
Virker som det er lekkasje et sted, hørt om at det finnes noe middel som kan tette slik. Finnes det?
Virker som det er lekkasje et sted, hørt om at det finnes noe middel som kan tette slik. Finnes det?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2977&hl=en
Her er en video hvor man hører en rar lyd etter servobyttet. Du kan høre denne lyden bli høyere på høyere turtall. Høres ut som en hvinelyd av et eller annet slag. Noen tips?
Her er en video hvor man hører en rar lyd etter servobyttet. Du kan høre denne lyden bli høyere på høyere turtall. Høres ut som en hvinelyd av et eller annet slag. Noen tips?