Pulsering i bremsepedal under bremsing

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
wirre
-
-

Pulsering i bremsepedal under bremsing

Post by wirre »

Når jeg trår på brensen, så pulserer den når bilen er i fart. Er det sansynlig at det er tromler bak eller skiver forran? skivene forran er nesten nye, men det er ikke jeg som har skiftet dem, så hvordan den jobben ble gjort vet jeg ikke.
Martin

Den gule fare :)
klystèr
-
-

Post by klystèr »

er nok skivene dine foran desverre.... mange nye skiver "slår seg " / blir skeve ganske kjapt etter montering.

Du får sikkert byttet de...
wirre
-
-

Post by wirre »

Nå har det seg sån at han jeg kjøpte bilen av, ikke snakka spesielt godt norsk...Dessuten så var det i Fredrikstad. jeg bor i Eidsvoll.. Har ingen form kviteringer etc. Er det noen enkel måte å finne ut hvem av skivene det er? eller må man bare bytte?
Martin

Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

kjør på et bilverksted å spør om du får kjøre bilen på bremseprøver'n. Da vil du se om det er skiver eller trommler som er skjeiv. Sannsynligvis er det skivene dine, og da bytter du skiver og klosser på begge sider.
wirre
-
-

Post by wirre »

Er det noe vits å bytte på begge sider, hvis det bare er ene siden som er skjeiv? er ikke antydning til slitasje verken på klosser eller skiver?
Martin

Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

trenger selvfølgelig ikke å være noen "vits" i å bytte begge, men hvis det viser seg at skivene som er montert er blitt skeive på så kort tid, da er det kanskje greit å få byttet de? Hvis det ikke er slitasje på klossene kan du sikkert bruke disse på de nye skivene. Vanligvis byttes klosser når du bytter skiver.
Post Reply