startvansker 1.6td jx

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Himamekken

Post by Himamekken »

bakom reimhjulet på dieselpumpa er det eit merke, det skal stå på eit merke på dieselpumpa. For å finjustere må du løsne dieselpumpa og vri ein eller annen vei, men trur du må ha eit spisialverktøy for å finjustere den. men du får somregel start sjøl om den ikkje er fininnstilt ;)
transporter90

startvansker 1.6td jx

Post by transporter90 »

Himamekken wrote:bakom reimhjulet på dieselpumpa er det eit merke, det skal stå på eit merke på dieselpumpa. For å finjustere må du løsne dieselpumpa og vri ein eller annen vei, men trur du må ha eit spisialverktøy for å finjustere den. men du får somregel start sjøl om den ikkje er fininnstilt ;)
ok . skal prøve det.
er det vanskelig å bytte reg reima .
Asbjørn
FarT3

Post by FarT3 »

Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?

En annen tanke slog meg. Koldstarthåndtaget. Fungerer det ? Om du kan trekke ut det trekker det da også på pumpen eller har wiren gå'en. Koldstartanordningen sitter på undersiden av pumpen
Vennlig helsing Jørgen S
transporter90

startvansker 1.6td jx

Post by transporter90 »

FarT3 wrote:Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?

En annen tanke slog meg. Koldstarthåndtaget. Fungerer det ? Om du kan trekke ut det trekker det da også på pumpen eller har wiren gå'en. Koldstartanordningen sitter på undersiden av pumpen
kaldstart håndtaket fungerer ,vaieren er heil og den drar spaken på undersiden av pumpen. bilen starter med startgass på tenningen.
men uten så er det ikke antydning, og diesel får den
Asbjørn
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Re: startvansker 1.6td jx

Post by Rapidspeed »

transporter90 wrote:
FarT3 wrote:Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?

kaldstart håndtaket fungerer ,vaieren er heil og den drar spaken på undersiden av pumpen. bilen starter med startgass på tenningen.
men uten så er det ikke antydning, og diesel får den
er du 100prosent sikker på at ikke glødepluggene eller sikringen er skvær kaputt.`?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
FarT3

Post by FarT3 »

Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
Vennlig helsing Jørgen S
transporter90

startvansker 1.6td jx

Post by transporter90 »

FarT3 wrote:Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
kor ligg akkumolatoren da. ja gløddingen fungerer .sikkringen er heil og.
Asbjørn
HC
-
-
Car: VW T2b Westfalia

Post by HC »

Akkumulator: gammelt ord for batteri.
Det sitter normalt på høyre side i motorrommet, rett foran baklykta. Evt så kan det være montert under passasjersetet hvis det er en eldre bil.

mvh
HC
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-

Member of Team Syncronaut.
transporter90

startvansker 1.6td jx

Post by transporter90 »

HC wrote:Akkumulator: gammelt ord for batteri.
Det sitter normalt på høyre side i motorrommet, rett foran baklykta. Evt så kan det være montert under passasjersetet hvis det er en eldre bil.

mvh
HC

ok. batteriet er nytt. skal skifte reg reima i dag. og skal stille inn reimhjulet på dieselpumpa. ,men burde vel starte fordi om pumpa ikke er rett stillt inn,eller vere antydning.
Asbjørn
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

transporter90 wrote:
FarT3 wrote:Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
hvordan vet du at glødingen virker? har du hatt ute alle glødepluggene og testet dem?
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
transporter90

Post by transporter90 »

rapidspeed wrote:
transporter90 wrote:
hvordan vet du at glødingen virker? har du hatt ute alle glødepluggene og testet dem?
ja har hatt dei ute. og sett inn noen i fra den andre bilen som eg har .og dei virker. den andre bilen starter fint med dei så og støm er det. men gjer snart opp heile motoren .har ein motor på hand som har gått under 90.000km og komplett og strøken.er bare til å montere den..
Asbjørn
Post Reply