startvansker 1.6td jx
-
Himamekken
-
transporter90
startvansker 1.6td jx
ok . skal prøve det.Himamekken wrote:bakom reimhjulet på dieselpumpa er det eit merke, det skal stå på eit merke på dieselpumpa. For å finjustere må du løsne dieselpumpa og vri ein eller annen vei, men trur du må ha eit spisialverktøy for å finjustere den. men du får somregel start sjøl om den ikkje er fininnstilt
er det vanskelig å bytte reg reima .
Asbjørn
Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?
En annen tanke slog meg. Koldstarthåndtaget. Fungerer det ? Om du kan trekke ut det trekker det da også på pumpen eller har wiren gå'en. Koldstartanordningen sitter på undersiden av pumpen
En annen tanke slog meg. Koldstarthåndtaget. Fungerer det ? Om du kan trekke ut det trekker det da også på pumpen eller har wiren gå'en. Koldstartanordningen sitter på undersiden av pumpen
Vennlig helsing Jørgen S
-
transporter90
startvansker 1.6td jx
kaldstart håndtaket fungerer ,vaieren er heil og den drar spaken på undersiden av pumpen. bilen starter med startgass på tenningen.FarT3 wrote:Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?
men uten så er det ikke antydning, og diesel får den
Asbjørn
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: startvansker 1.6td jx
er du 100prosent sikker på at ikke glødepluggene eller sikringen er skvær kaputt.`?transporter90 wrote:kaldstart håndtaket fungerer ,vaieren er heil og den drar spaken på undersiden av pumpen. bilen starter med startgass på tenningen.FarT3 wrote:Du skriver at glødningen virker. Har du målt forbruket ved glødrrørene eller har du bare set at lampen i dashbordet virker?
men uten så er det ikke antydning, og diesel får den
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
-
transporter90
startvansker 1.6td jx
kor ligg akkumolatoren da. ja gløddingen fungerer .sikkringen er heil og.FarT3 wrote:Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
Asbjørn
-
transporter90
startvansker 1.6td jx
HC wrote:Akkumulator: gammelt ord for batteri.
Det sitter normalt på høyre side i motorrommet, rett foran baklykta. Evt så kan det være montert under passasjersetet hvis det er en eldre bil.
mvh
HC
ok. batteriet er nytt. skal skifte reg reima i dag. og skal stille inn reimhjulet på dieselpumpa. ,men burde vel starte fordi om pumpa ikke er rett stillt inn,eller vere antydning.
Asbjørn
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
hvordan vet du at glødingen virker? har du hatt ute alle glødepluggene og testet dem?transporter90 wrote:kor ligg akkumolatoren da. ja gløddingen fungerer .sikkringen er heil og.FarT3 wrote:Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
transporter90
ja har hatt dei ute. og sett inn noen i fra den andre bilen som eg har .og dei virker. den andre bilen starter fint med dei så og støm er det. men gjer snart opp heile motoren .har ein motor på hand som har gått under 90.000km og komplett og strøken.er bare til å montere den..rapidspeed wrote:hvordan vet du at glødingen virker? har du hatt ute alle glødepluggene og testet dem?transporter90 wrote:kor ligg akkumolatoren da. ja gløddingen fungerer .sikkringen er heil og.FarT3 wrote:Kjørte engang med en akkumolator som ikke var i top. Den drog rundt motorn, men ikke kjappt nok til at den kunne tenne. Tente med en gang med startgas eller booster. Problemet forsvant da jeg byttet akkumulator, men jeg hadde ikke problem med at den daude i tomgang.
Asbjørn