Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.
Jeg er ikke fornøyd med måten girkassa fungerer på. Når jeg ruller i gang virker det som den bare så vidt er innom 3. gir før den hopper rett til 4.
Tiptronic-funksjonen er av og til helt fraværende. Kan ligge på 5. eller 6.gir ned en bakke, 1600-1700 rpm og vil gire ned for å bruke motorbrems, men den girer ikke. Hvis jeg derimot gir girstanga en rask og lett berøring for å gire opp for så raskt å gire ned, skifter den!
Har noen hatt lignende problemer?
Misfornøyd med automatkassa
Re: Misfornøyd med automatkassa
Glidestag i automatkassa og softwareenheten skiftes på garanti hos Møller (om det er en norsk bil). Da blir den bra påstår de...draco wrote:Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.
Jeg er ikke fornøyd med måten girkassa fungerer på. Når jeg ruller i gang virker det som den bare så vidt er innom 3. gir før den hopper rett til 4.
Tiptronic-funksjonen er av og til helt fraværende. Kan ligge på 5. eller 6.gir ned en bakke, 1600-1700 rpm og vil gire ned for å bruke motorbrems, men den girer ikke. Hvis jeg derimot gir girstanga en rask og lett berøring for å gire opp for så raskt å gire ned, skifter den!
Bilen importerte jeg selv via Sverige, (med hjelp fra Din Bilpartner).T5 130 tip wrote:Glidestag i automatkassa og softwareenheten skiftes på garanti hos Møller (om det er en norsk bil). Da blir den bra påstår de...draco wrote:Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.
Den er frabrikkny og ble bygget etter mine spesifikasjoner i Tyskland.
Jeg har to år/200.000km garanti.
Har et bra forhold til lokal VW-forhandler, men det virker på meg som de ikke har noen løsning på problemet.
Jeg kommer til å be dem undersøke om glidestag og softvareenhet kan gi en løsning på problemet.