Misfornøyd med automatkassa

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
draco

Misfornøyd med automatkassa

Post by draco »

Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.

Jeg er ikke fornøyd med måten girkassa fungerer på. Når jeg ruller i gang virker det som den bare så vidt er innom 3. gir før den hopper rett til 4.
Tiptronic-funksjonen er av og til helt fraværende. Kan ligge på 5. eller 6.gir ned en bakke, 1600-1700 rpm og vil gire ned for å bruke motorbrems, men den girer ikke. Hvis jeg derimot gir girstanga en rask og lett berøring for å gire opp for så raskt å gire ned, skifter den!

Har noen hatt lignende problemer?
hunter
-
-

Re: Misfornøyd med automatkassa

Post by hunter »

draco wrote:Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.

Jeg er ikke fornøyd med måten girkassa fungerer på. Når jeg ruller i gang virker det som den bare så vidt er innom 3. gir før den hopper rett til 4.
Tiptronic-funksjonen er av og til helt fraværende. Kan ligge på 5. eller 6.gir ned en bakke, 1600-1700 rpm og vil gire ned for å bruke motorbrems, men den girer ikke. Hvis jeg derimot gir girstanga en rask og lett berøring for å gire opp for så raskt å gire ned, skifter den!

Glidestag i automatkassa og softwareenheten skiftes på garanti hos Møller (om det er en norsk bil). Da blir den bra påstår de...
draco

Post by draco »

T5 130 tip wrote:
draco wrote:Kjøpte en Multivan 174hk med automat i desember i fjor, og har kjørt denne ca 35000km.

Glidestag i automatkassa og softwareenheten skiftes på garanti hos Møller (om det er en norsk bil). Da blir den bra påstår de...
Bilen importerte jeg selv via Sverige, (med hjelp fra Din Bilpartner).
Den er frabrikkny og ble bygget etter mine spesifikasjoner i Tyskland.
Jeg har to år/200.000km garanti.
Har et bra forhold til lokal VW-forhandler, men det virker på meg som de ikke har noen løsning på problemet.
Jeg kommer til å be dem undersøke om glidestag og softvareenhet kan gi en løsning på problemet.
Post Reply