Påfylling av viskovæske
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Påfylling av viskovæske
Har ikkje hørt om noen andre som har gjort dette men verksmester Skog på Pedersens Auto i Mo i Rana har gjort det flere ganger, med suksess. Det lokale kraftlaget har kjørt syncro siden 80-tallet og syntes det var for galt å kjøpe nye viskoer når de etterhvert gikk (ikkje så flinke med hjulbytte..). Hr Skog forsket litt på saken og fikk tak i viskovæske gjennom et firma som driver med tyngre anleggskjøretøy (mange av dem på jernverket og i gruvene rundt Mo) og har altså byttet væske på endel biler nå. Skulle egentlig gjøre det på min men hos meg sitter viskoen i framdiffhuset så det ble litt dyrt. Skal gjøre nytt forsøk når eg har tatt viskoen ut sjøl. Alt inkl fikk eg et tilbud på 2100,- men da trodde hr Skog at viskoen satt i eget hus. Hva koster en ny, noen som vet?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
noen nevnte 6000 fra bernd jaeger i en annen tråd.. Alle Syncroer har da viskoen i framdiffhuset? eller var det andre VW syncro de hadde byttet på?
2100 var jo fin pris det!
2100 var jo fin pris det!
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
får den til 745 euro her: http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... plung.html
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Re: Påfylling av viskovæske
Ca 6000,- inkl. frakt hjem på døra, fra Bernd Jaeger.TaigAGreEn wrote:Har ikkje hørt om noen andre som har gjort dette men verksmester Skog på Pedersens Auto i Mo i Rana har gjort det flere ganger, med suksess. Det lokale kraftlaget har kjørt syncro siden 80-tallet og syntes det var for galt å kjøpe nye viskoer når de etterhvert gikk (ikkje så flinke med hjulbytte..). Hr Skog forsket litt på saken og fikk tak i viskovæske gjennom et firma som driver med tyngre anleggskjøretøy (mange av dem på jernverket og i gruvene rundt Mo) og har altså byttet væske på endel biler nå. Skulle egentlig gjøre det på min men hos meg sitter viskoen i framdiffhuset så det ble litt dyrt. Skal gjøre nytt forsøk når eg har tatt viskoen ut sjøl. Alt inkl fikk eg et tilbud på 2100,- men da trodde hr Skog at viskoen satt i eget hus. Hva koster en ny, noen som vet?
Har sett at tetningene på visco koblinga som regel er defekt.
Hvor enkelt det er å få tak i den vet ikke jeg.
Men det er jo sabla nøye med mengden på væsken i koblinga.
Roar Sørnmo
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
http://www.vanagon.com/syncros/technica ... index.htmlTaigAGreEn wrote:Ja det sa verksmester også. Tyykyflytende greier som tar lang tid å fylle på visstnok.
Roar Sørnmo