Påfylling av viskovæske

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Påfylling av viskovæske

Post by TaigAGreEn »

Har ikkje hørt om noen andre som har gjort dette men verksmester Skog på Pedersens Auto i Mo i Rana har gjort det flere ganger, med suksess. Det lokale kraftlaget har kjørt syncro siden 80-tallet og syntes det var for galt å kjøpe nye viskoer når de etterhvert gikk (ikkje så flinke med hjulbytte..). Hr Skog forsket litt på saken og fikk tak i viskovæske gjennom et firma som driver med tyngre anleggskjøretøy (mange av dem på jernverket og i gruvene rundt Mo) og har altså byttet væske på endel biler nå. Skulle egentlig gjøre det på min men hos meg sitter viskoen i framdiffhuset så det ble litt dyrt. Skal gjøre nytt forsøk når eg har tatt viskoen ut sjøl. Alt inkl fikk eg et tilbud på 2100,- men da trodde hr Skog at viskoen satt i eget hus. Hva koster en ny, noen som vet?
Tage Vedal

T3-fan
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Syntes å huske at det var rundt 10k for ny viscose? Eller var det mer?
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

noen nevnte 6000 fra bernd jaeger i en annen tråd.. Alle Syncroer har da viskoen i framdiffhuset? eller var det andre VW syncro de hadde byttet på?

2100 var jo fin pris det!
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
roars
-
-

Re: Påfylling av viskovæske

Post by roars »

TaigAGreEn wrote:Har ikkje hørt om noen andre som har gjort dette men verksmester Skog på Pedersens Auto i Mo i Rana har gjort det flere ganger, med suksess. Det lokale kraftlaget har kjørt syncro siden 80-tallet og syntes det var for galt å kjøpe nye viskoer når de etterhvert gikk (ikkje så flinke med hjulbytte..). Hr Skog forsket litt på saken og fikk tak i viskovæske gjennom et firma som driver med tyngre anleggskjøretøy (mange av dem på jernverket og i gruvene rundt Mo) og har altså byttet væske på endel biler nå. Skulle egentlig gjøre det på min men hos meg sitter viskoen i framdiffhuset så det ble litt dyrt. Skal gjøre nytt forsøk når eg har tatt viskoen ut sjøl. Alt inkl fikk eg et tilbud på 2100,- men da trodde hr Skog at viskoen satt i eget hus. Hva koster en ny, noen som vet?
Ca 6000,- inkl. frakt hjem på døra, fra Bernd Jaeger.
Har sett at tetningene på visco koblinga som regel er defekt.
Hvor enkelt det er å få tak i den vet ikke jeg.
Men det er jo sabla nøye med mengden på væsken i koblinga.
Roar Sørnmo
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Ja det sa verksmester også. Tyykyflytende greier som tar lang tid å fylle på visstnok.
Tage Vedal

T3-fan
roars
-
-

Post by roars »

TaigAGreEn wrote:Ja det sa verksmester også. Tyykyflytende greier som tar lang tid å fylle på visstnok.
http://www.vanagon.com/syncros/technica ... index.html
Roar Sørnmo
Post Reply