Endre seteløsninger i en T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
DoKa72

Endre seteløsninger i en T4

Post by DoKa72 »

Er det enkelt å bytte seteløsninger i korte caraveller ?
Tenker mest på fra kombibil til 8 seter, eventuelt 5 seter (fjerne vegg).

Hvordan er det med fester i gulv og til sikkerhetsseler ?

- Øystein N. -
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Fjerne vegg bør gå greit, så lenge du fremdeles er på VWs (og med det mener jeg "Volkswagen Norges") standardløsninger for setebeltefester og setefester.

Å ta ut veggen koster ikke annet enn nytt vognkort, tror det er rett under NOK 1.600,- Staten skal ha for det.

Fester i gulv skal vel ligge under dørken fra produsent, men det er mulig det blir boring i dørken om du f.eks skal ha inn en tversgående treseter bakerst i bilen - bilen din er neppe typegodkjent for langsgående seter og dermed må alle snuter peke framover.

Alt går !

mvh,
Yngve S
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

Rudeboy wrote:Å ta ut veggen koster ikke annet enn nytt vognkort, tror det er rett under NOK 1.600,- Staten skal ha for det.

Fester i gulv skal vel ligge under dørken fra produsent, men det er mulig det blir boring i dørken om du f.eks skal ha inn en tversgående treseter bakerst i bilen - bilen din er neppe typegodkjent for langsgående seter og dermed må alle snuter peke framover.
Gebyret for myndighetskontroll er 430,- og det er tvergående vanger med gjenger for seteinnfestinger i så og si alle Caraveller.
Løft på matta og se etter svarte propper med stjernespor på toppen. :wink:
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Steike, jeg som gikk rundt og trodde det var samma prisen for omregistrering av motorvognklasse som det er ved eierskifte !

Godt man lærer, sier nå jeg.

Vel, har du 1.600,- i lomma kan du kjøpe snop eller bildeler for resten påvei hjem.

mvh,
Yngve S
kulepennen

Hva med pilotstoler på andre rad??

Post by kulepennen »

Hei, tillater meg å hive meg på diskusjonen med et spørsmål vedr. min snart 10 år gamle T4.

Hvordan er det anskaffe seg et par ekstra forseter for å montere dem på andre seterad. Må man lage egne hull/fester i gulver da?

Vil disse passe med standard fest for rullene til sikkerhetsbelter, eller må man montere ruller på ny på annet sted?

Vil forseter som står på andre seterad stå unormalt lavt i forhold til feks. en benk på samme sted?
(Det er jo en liten høydeforskjell mellom gulvet under forsetene, og gulvet bakenfor, som er litt lavere.)

Noen som har erfaring med å feste enkeltseter på andre rad?
Caravelle 2000 2.5 TDI 150HK Comfortline
kulepennen

Re: Endre seteløsninger i en T4

Post by kulepennen »

Hei igjen, noen som har erfaring med å feste enkeltseter på andre rad i T4 (se ovenfor)?
Caravelle 2000 2.5 TDI 150HK Comfortline
alask

Post by alask »

det har også jeg lurt på!
innrede 2+2+3 som i en van o.l.
hadde vert bra med et par kapteinstoler på 2 sete rad
jeg regner med at man må lage i allefall 2 nye fester på "innsiden" for det er jo 1+2 løsning på rad 2 i allefall på kort bil.
sele fester o.l. bør man fint kunne bruke etter min mening
therkildsen
-
-
Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
Phone: 932 fem tre 574

Post by therkildsen »

2+2+3 kunde jeg også tengt meg men ønsker og bruke same hurtig festene som jeg bruker i dag til 2seteren på rad 2 for da kan jeg bruke 2seteren ved behov.
sån som jeg ser det så er det bare og finne en 1 setter som er til og ha på venste side og skru i 2 såne feste skruer for hurtig feste så kan jeg det men vil veld få problem med og fine en stol som er beregnet til og ha på venstre siden for det går ikke å bruke den fra høyre siden for da kommer låsen til selen på gal side og den er ikke bare og flyte rundt for der er ikke feste for den på den andre siden.
så mitt spørsmål i saken er om det er levert noen veller med enkelt sette på venstre siden :?: :?:
kansje det er i de med skyve dør på begge sider :?: :?:
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det :D
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

førerstol er da beregnet for venstre side? i hvertfall sist jeg skjekket hehe.
orginale festepunkter og seleløsning som er E merket(mine står det E og ett tall bak, er godkjent det også, men må ha "E" merke) og 3punkts belter, så er "alt" lovli etter hva jeg forstod på BT sist jeg snakket emd de, men nok engang garantert forskellig fra fyle til fylke, og fra kontrollør til kontrollør.
christian
Syncro bus

Post by Syncro bus »

Hei
Monterte 3-seter fra t5 bakerst i min t4.
Da den skulle godkjennes sa kontrolløren
at biler registret etter 01/10-1999 skal kun godkjennes med originale seter.
Det vil si seter levert til t4 og bruker originale fester/forsterkninger.
Min hygglege kontrollør var mest opptatt av 3-punkts belter som eg har på alle 8 plasser 8)
vw caravelle 2,5tdi 00-mod
Member of Team Syncronaut
Andyboy
-
-

Post by Andyboy »

Lønner seg nok og ta en prat med lokale BT før en setter igang, litt forskjellig praktisering av regler rundtomkring...
Post Reply