Lakkering

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
orjan

Lakkering

Post by orjan »

Hva er den billigeste måten å lakkere bilen på vil ha svart. Er Lærling ikke penger hehe.. har ikke bestemt meg da, liten plan svart lakk, hvite felger og senke den og sote ruter, tror d hadde vert kult...:) lurte på om jeg skulle male denne da og kjøpe felger, og heller kjøpe meg en ny litt senere og beholde felgene fra den gamle..
kjøpte meg nettopp et momo ratt med audi rs2 nav av broren min, fikk d for 600kr koster 2200,- uten nav... det er konge og kjøre med :):)

Sikkert noen billakkere her som vet sånt???
roars
-
-

Re: Lakkering

Post by roars »

orjan wrote:Hva er den billigeste måten å lakkere bilen på vil ha svart. Er Lærling ikke penger hehe.. har ikke bestemt meg da, liten plan svart lakk, hvite felger og senke den og sote ruter, tror d hadde vert kult...:) lurte på om jeg skulle male denne da og kjøpe felger, og heller kjøpe meg en ny litt senere og beholde felgene fra den gamle..
kjøpte meg nettopp et momo ratt med audi rs2 nav av broren min, fikk d for 600kr koster 2200,- uten nav... det er konge og kjøre med :):)

Sikkert noen billakkere her som vet sånt???
Tror HELT sikkert jeg hadde lagt de grunkene i lakk...istedet for momratt på en T3 uten servo...

MEN!!! sk. "lastebillakk" er ikke så dyr, eller i allefall billigere enn "vanlig" billakk.
Sjekka for et par uker siden, sikkens....ca 1000,- pr. liter ferdig lakk.
Da std. blank lakk.

Har lakkert et par...går med ca. 3- 3,5 liter på en T3
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Du kan lage deg en rett så fin bil med bengalakk og rulle. Billig er det, og fungerer slett ikke værst!

Image

Image
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
roars
-
-

Post by roars »

[quote="Der Postmeister"]Du kan lage deg en rett så fin bil med bengalakk og rulle. Billig er det, og fungerer slett ikke værst!

Bengalakk er bannlyst!!!! håpløst å "ta igjen".
Lastebil lakk er mye bedre!
Roar Sørnmo
pøl

Post by pøl »

Hva mener du med "håpløst å ta igjen"?

Har en -88 doka syncro, innkjøpt for å ha som nummer 2 bil. Genial kjerre!!! Mest mulig bil for penga, plass til 5 og plan attåt.
Skal brukes til å kjøre dattera i barnehagen, materialer til huset (evighetsprosjekt) og ellers alt en kan bruke en pick-up til.

Har ikke tenkt å bruke mye penger på denne, men som GUTT er det vanskelig å la være... kunne tenke meg tøffe hjul, servo, interiør etc., men prøver å stikke finger'n i jorda og innse virkeligheten...

HADDE tenkt å fikse litt overflaterust og rulle med benga-lakk for å piffe opp litt (billig), men nå...??????
:wink: :?:
amubus
-
-

Post by amubus »

Med "håpløst å ta igjen" mener han vel at skal man senere lakkere bilen med billakk så må ALT fjernes, ellers blir det problemer med koking. På en bil det ikkke er så nøye med ere nok bengalakk mer enn godt nok....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
roars
-
-

Post by roars »

amubus wrote:Med "håpløst å ta igjen" mener han vel at skal man senere lakkere bilen med billakk så må ALT fjernes, ellers blir det problemer med koking. På en bil det ikkke er så nøye med ere nok bengalakk mer enn godt nok....
Var det jeg mente ja....en annen ting...malepute er ikke så verst, sammenlignet me rull!
Nå har jeg sprøyter da, så det er uaktuelt.

Ikke nøye ??? med en T3 ??? halloooooo !! ;)
Roar Sørnmo
orjan

:)

Post by orjan »

skal jo se litt skjepelig ut og da :P

Men har funnet ut at jeg skal male den.... og kjøpe ny bil i august d skal være caravelle d og hihi. :lol:

har en lakkspøyte liggene er d bedre en rulle? sikkert d :)
Mazda 626 1.6 82mod= selt
Caravelle 2.1i Coach 87mod = har denne
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Skal du ha det billig, er benga veien å gå. Kjøp skumgummirulle, gir slett og fint resultat.
Den kamoen kosta vel ca 1500,- ferdig malt, med maling og x-antall ruller.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Terje
-
-

Post by Terje »

Hvis du skal ha det billig og bra kan du ta deg en tur til Polen.
-------
Terje
'87 Westy Club Joker
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Ikke at jeg vil anbefale det, men det er en mulighet å spraye også, med sprayboks. Men da må man gå til en ordentlig lakk sjappe og få de til å lage en sprayboks med ordentlig kvalitets lakk, med skikkelige munnstykker.

Det gir et overasskende mye bedre resultat enn en "billig-boks" fra nærmeste bilrekvisita.

Jeg prøvde dette på min forrige T3, egentlig skulle jeg bare flekke littegrann, men fant ut at det ble så bra at jeg like godt lakket store deler ab bilen med denne boksen. Ble like bra som iriginalt, men så var det også den typen lakk som var uten klarlakk, mulig den er lettere å få pen.
roars
-
-

Re: Lakkering

Post by roars »

Eeeeh, formulerte meg rart her..."vanlig" billakk koster ca 1000,- pr.liter.
Lastebillakk serien er ca 300,- literen,
Bengalakk er ikke langt unna i pris da....det var visst det jeg skulle fram til.
Roar Sørnmo
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

Hvis du ruller, så slipper du unna med mye enklere maskering.
Mattsvart rullelakk kan aldri bli helt feil, vel? :D
roars
-
-

Post by roars »

Terje wrote:Hvis du skal ha det billig og bra kan du ta deg en tur til Polen.
Litt langt for min del...
Roar Sørnmo
Post Reply