Den forblir fargeløshansstef wrote:Følger spent! Blir innhandling av JT for min del også tenker jeg
Tenkte å sause litt i de skjøtene som begynner å vise litt rust, kan jo ikke bruke Owatrol på samme måten da denne får en veldig mørk finish når den herder. Hva sier du om JT ang dette, den forblir blank såvidt jeg har forstått?
Og på plateskjøter fungerer den kanon da JT trekker inn der du ikke kommer til med slipeverktøy.
Her er bilde av verktøy du trenger for plateskjøtene:
Utstyr for rustvaksinering av plateskjøter.
PS 1. Baronens plateskjøter er fine, kun små sprekker i kitten. Vasket av områdene med white spirit spirit og brukte sprøyte uten nål til å dryppe fra toppen slik at oljedråpene kunne renne nedover langs skjøtene og imprignere alle sprekkene. Ved tydelig runstangrep og løs kitt bruk spiss og fyll inn JT.
Det fine med JT er at du kan sause og søle så mye du vil, enkelt å gni av søl med papir/whitespirit etterpå, men det er FØR den herder.
PS 2: Etter kjøp av JT, hell den på en plastdunk med skrukork som gjør livet mye enklere, slipper å styre med det upraktiske malingsbokslokket.