Ekstrautstyr til multivan

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
martinsenb
Car: Mutlivan 2,5TDI 2003

Ekstrautstyr til multivan

Post by martinsenb »

Jeg har nettopp blitt eier av en 2003-modell multivan :D, og i den forbindelse er jeg plutselig på leting etter alt mulig slags ekstrautstyr! Mitt største problem er at jeg ikke har peiling på bil, så jeg vet ikke en gang om jeg befinner meg i riktig forum (T4) ?

En stor takk rettes til alle som kan hjelpe meg å finne riktig utstyr (og pris) til min nyervervelse i form av:
- markise
- takfeste for kajakk
- svingsete (er det forresten mulig?)
- gulvmatter bak
- nye gardiner
- solfilm til samtlige bakruter
tacticus
Car: T4 1994 2.5 Caravelle Syncro
Phone: 40482800

Re: Ekstrautstyr til multivan

Post by tacticus »

Hei og velkommen, du har kommet rett ja.
Solfilm: Vet det er en del her inne som har god erfaring med Solarplexius. (http://www.solarplexius.se/hem.aspx) Tynne skredderkuttede plexiglass plater som settes på innsiden av rutene, og festes med kiler. I følge prosjektbildene blir dette pent, og siden det er svenskprodusert kan vi vel kalle det idiotsikkert ;)
Anbefaler å myse litt på T4-prosjekter, mye inspirasjon å hente der...
stste
-
-
Phone: 41145417

Post by stste »

Velkommen:) du vil nok ha Cruisecontroll 8)
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

-For Multivan INTRO, dvs halvcamperen ville jeg anbefalt å få lagt film.

Solarplexius funker fint til sitt bruk, men jeg ville gått for en enklere løsning som sitter. Firmaet Eclipse reklamerer med 10 års garanti på jobb & materiale og hadde jeg ikke funnet tak i Solarplexius til Tyskerbrakka ville jeg lagt i de penga hos Eclipse.
Det finnes da andre firma rundt om som leverer film med garanti, så man må ikke innom Oslo for å få tak i detta.

Markise og feste for takstativ må vel skrus fast, dvs festet for markisa må det på lik linje med festet for takstativene og da må man bore høl først.

-Det er definitivt en jobb jeg ville satt bort med tanke på garanti i etterkant, hva om høla begynner lekke etter etpar år !?

Når du har fester for takstativ der du vil ha det, er det vel bare å bla i f.eks Thule sitt sortiment og handle villig vekk det du ønsker for å ha kano/kajakk på taket, tenker jeg. Det er vel 50 kg som er totalvekta oppå bilen, takstativ inklusive den begrensninga.

Svingunderstell kan du vel få montert men ikke benytta siden det står et støttestag fra høyre skap til understellet på passasjersetet. Men når bilen er 10 år og du f.eks registrerer opp bilen til sjuseter ved å låne de to setene som på "limosine"-utgaven av Multivan skal stå på skinnene skapene står på, så er det vel en smal sak å allerede ha svingunderstell på det setet. -Så får man se imellom fingrene på at man kun kan benytte seg av svingunderstellets sekundærfunksjon når skapene da er ute av bilen :roll:

Gulvmattene jeg har bak ser ut som no billig shait, aner ikke hvor de stammer fra men jeg hadde bedre forventninger enn det som bilen ble kjøpt med der 8)
Gardiner kan tenkes finnes fremdeles hos Westfalia i Tyskland, eller underleverandører her på berget - så lenge man får trykknapper for å feste dem til stolper og interiør, funker det vel.

mvh,
Yngve S
for tiden på bilferie i vår Multivan Intro.
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Campingavdelingen hos Gumpens Auto Vest AS leverer Omnistor 2000 til T4. http://www.campingavdelingen.no/shopexd.asp?id=119
Markisefeste for T4:http://www.campingavdelingen.no/shopexd.asp?id=129

I tillegg til Omnistor er vel Fiamma en anerkjent produsent av markiser, de kan sikkert levere noe som passer på T4.

Günzl Classic Parts i Tyskland har i alle fall gardiner til California Coach i nettbutikken sin, jeg vet ikke om de kan brukes i Multivan.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
martinsenb

Post by martinsenb »

Tusen takk for all respons så langt!
Man gidder liksom aldri å bli med i noe forum når man bare kjører vanlig personbil...
Allerede første dag som "campingbil"-eier føler jeg meg mye mer sosial! :)

- Martin
Thelax
-
-
Car: T4 Multivan Camping 2003
Phone: 94341238

Post by Thelax »

Velkommen hit! Du har fått en knallbra tur bil!
Christian

2003 Multivan TDI 102 ACV
BMW E30 328 it
1968 Svithun (Tempo) Sprint 100

Multivanmafiaen
ole-arvid
Car: t4 1995
Phone: 94268768

Post by ole-arvid »

høres ut som et artig prosjekt, gøy og få sett litt bilder til inspirasjon etterhvert :)
igang med noe selv...
martinsenb

Post by martinsenb »

Blir vel modifiseringsprosjekt utover høsten tenker jeg! Akkurat nå er jeg i Sogndal på tur fra Trondheim til Haugesund. Har hatt min første natt på taket i multivan! :)
Post Reply