-For Multivan INTRO, dvs halvcamperen ville jeg anbefalt å få lagt film.
Solarplexius funker fint til sitt bruk, men jeg ville gått for en enklere løsning som sitter. Firmaet Eclipse reklamerer med 10 års garanti på jobb & materiale og hadde jeg ikke funnet tak i Solarplexius til Tyskerbrakka ville jeg lagt i de penga hos Eclipse.
Det finnes da andre firma rundt om som leverer film med garanti, så man må ikke innom Oslo for å få tak i detta.
Markise og feste for takstativ må vel skrus fast, dvs festet for markisa må det på lik linje med festet for takstativene og da må man bore høl først.
-Det er definitivt en jobb jeg ville satt bort med tanke på garanti i etterkant, hva om høla begynner lekke etter etpar år !?
Når du har fester for takstativ der du vil ha det, er det vel bare å bla i f.eks Thule sitt sortiment og handle villig vekk det du ønsker for å ha kano/kajakk på taket, tenker jeg. Det er vel 50 kg som er totalvekta oppå bilen, takstativ inklusive den begrensninga.
Svingunderstell kan du vel få montert men ikke benytta siden det står et støttestag fra høyre skap til understellet på passasjersetet. Men når bilen er 10 år og du f.eks registrerer opp bilen til sjuseter ved å låne de to setene som på "limosine"-utgaven av Multivan skal stå på skinnene skapene står på, så er det vel en smal sak å allerede ha svingunderstell på det setet. -Så får man se imellom fingrene på at man kun kan benytte seg av svingunderstellets sekundærfunksjon når skapene da er ute av bilen
Gulvmattene jeg har bak ser ut som no billig shait, aner ikke hvor de stammer fra men jeg hadde bedre forventninger enn det som bilen ble kjøpt med der
Gardiner kan tenkes finnes fremdeles hos Westfalia i Tyskland, eller underleverandører her på berget - så lenge man får trykknapper for å feste dem til stolper og interiør, funker det vel.
mvh,
Yngve S
for tiden på bilferie i vår Multivan Intro.