Jag köpte en 1990 1.6TD Doka för en vecka sedan. Blev ett impulsköp. Min gamla Datsun pickup som jag fick på köpet när jag köpte campern är nu så sliten att jag ska köra den till skroten. Behövde en nyare pickup och tänkte köpa en King cab eller liknande, men så råkade jag se en Doka på blocket. Har alltid velat ha en folkabuss så det blev en 16 timmars bussresa från Finland upp till Svenska Lappland och sen 10 timmar körning hem igen på natten, när det var -35 ute. Kylaren frös och motorn överhettade så lampan på värmemätaren började blinka. Ska ta upp toppen och kolla så den inte har spruckit nu nån dag. Men det är en annan fråga.
Är det någon annan som har en camper på sin Doka? Jag funderade en stund på hur det skulle bli med väghållningen med så mycket vikt bak, och också om det skulle bli vingligt när flaket sitter såpass högt upp på en Doka. Bestämde mig ändå för att köpa, eftersom jag blev helt förälskad i Dokan direkt jag såg den på bild
Hur tror ni väghållningen påverkas av att ha campern på flaket på vinterföre? Det blir ju väldigt mycket vikt bak och ganska lite vikt fram. Campern kommer sticka ut ca 80cm bakom bilen. Tänkte lägga Air Lift luftkuddar bak för att stabilisera.

Jag och Dokan är hemma i Finland för tillfället för att jag bröt benet över nyår och fortfarande går på kryckor. Datsunen och campern står utanför jobbet i Oslo, så jag har inte kunnat kolla hur mycket/lite jag måste modifiera för att få campern att passa bra på Dokan ännu.