Edit/oppdatering:Nå har jeg montert oljetrykksmåling fra Biltema. Indikerer ca.75psi/5bar ved kald motor men når motoren/oljen blir varm synker trykket voldsomt til under 1bar. Er dette normalt? Og er det faretruende? Hvilken viskositet/oljetype skal jeg benytte for å få opp trykket?
Det nye "offeret" i grabben:
Fra en annen vinkel:
Innheising med kjettingtalje:
Last edited by daBuzz on 07 Sep 2005, 22:54, edited 2 times in total.
Kjører:
-90 Honda Accord -03 ZX-6R
x88 Syncro C 2,1I(vraket)
Vel etter å ha vert bortreist på jobb er nå motoren komt helt på plass og alt er tilkoblet. Startet ganske momentant men hadde litt høy tomgang så koblet ut den tomgangsdysa(?) midt oppå motoren. Litt køddete og lav tomgang nå men det får våge seg. Oljetrykksbryterene trøblet også men jeg "bypasset" de, så nå gjenstår det å se hvor lenge det går før motoren raser. Funker iallefall fint nå, skal sette på en oljetrykksmåler senere. Får bare passe på å peile oljen og følge med ellers.
Kjører:
Nå har jeg montert oljetrykksmåling fra Biltema. Indikerer ca.75psi/5bar ved kald motor men når motoren/oljen blir varm synker trykket voldsomt til under 1bar. Er dette normalt? Og er det faretruende? Hvilken viskositet/oljetype skal jeg benytte for å få opp trykket?
Kjører: