Huser`n sin Westfalia.

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Post Reply
erjo
-
-
Phone: 95134175

Re: Huser`n sin Westfalia.

Post by erjo »

Husern wrote:Det er nok bilde som bedrar en del :D Men den er i veldig bra stand teknisk.. Men det er dessverre en del rust i karosseriet på min.. et par hjulbuer og litt annet.. Men det blir ikke gjort noe med med det første.. Nå skal jeg bruke bilen sånn den er, og bare kose meg på mange fine turer..

Skal vel være ærlig og si at jeg er litt misunnelig på den du har kjøpt :mrgreen:
Det er vel ingen grunn til å være misunnelig, da! Jeg synes din er helt super. Men det ser ut til at du har en litt annen innredning, dvs. litt andre seter.

For øvrig manglet madrassopplegget i 2. etg på min. Oppdaget det da jeg kom hjem. Jeg tok kontakt med den som formidlet denne (svigersønn og datter til eier), og de var veldig behjelpelige. Det viste seg at dette bare var skrudd ut, men som ryddig kar dette har vært, så stod det pakket i plast i kjelleren. Det ble sendt til meg. Forrige dagen fikk jeg pakka og skrudde dette inn. Helt strøket og pent. Så nå er bilen utrolig fin.

PS! Jeg synes før øvrig de felgene dine er utrolig flotte. Sånne var jeg på jakt etter, men jakta er over nå med mine Carat-felger.

Det er litt skjøterust på min også, men du verden, ikek noe problem. Hellakkere til høsten, tror jeg!!!

Skal du hellakkere?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Husern
-
-
Car: 1988 t3 westfalia
Phone: 90960942

Post by Husern »

Jeg tror at bilen min er en vanlig joker.. Derfor har jeg en annen type seter en det du har.. Etter det jeg har skjønt så kommer clubjoker med seter med høy rygg og mer polstring.. Mulig jeg har fått tak i slike seter som du har.. Får jeg det til en hyggeig pris, blir det nok slike på meg også :D Litt mer komfort :D

Planen er nok og hel lakkere etter hvert. men da blir nok til at jeg river ut hele innredningen og tar en skikkelig restaurering :shock:

Bra at du fikk tak i madrassen da.. Er egentlig veldig greit og sove der oppe.. Da slipper man og rydde hele bilen for og slå ut senga nede.
Felgene var jeg så heldig og få kjøp av en her i nabolaget på Hønefoss :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
erjo
-
-

Post by erjo »

Husern wrote:Jeg tror at bilen min er en vanlig joker.. Derfor har jeg en annen type seter en det du har.. Etter det jeg har skjønt så kommer clubjoker med seter med høy rygg og mer polstring.. Mulig jeg har fått tak i slike seter som du har.. Får jeg det til en hyggeig pris, blir det nok slike på meg også :D Litt mer komfort :D

Planen er nok og hel lakkere etter hvert. men da blir nok til at jeg river ut hele innredningen og tar en skikkelig restaurering :shock:

Bra at du fikk tak i madrassen da.. Er egentlig veldig greit og sove der oppe.. Da slipper man og rydde hele bilen for og slå ut senga nede.
Felgene var jeg så heldig og få kjøp av en her i nabolaget på Hønefoss :D
Jeg går u fra at også du har svingunderstell på framsetene. De setene du har, bygger nok noe mer opp enn mine seter, tror jeg, derfor du kanskje føler at du har solskjermen "litt langt ned". De setene min er meget fine å kjøre i, og de er litt dypere i sitteputene. Det gjør at du får en mer normal høyde på sittestillingen selv om du har svingunderstellene og seter av coach- eller carattypen (plysj, fine de og, da!). De setene er veldig behagelige. Får du tak i slike som er i min, så kjøp dem. Jeg er veldig fornøyd.

Etter treffet på Tinn er planen å ut innredninga i bilen bak for å sjekke litt bak møblene mot yttersiden av karosseriet for å undersøke litt om rust før bilen blir lakkert utvendig. Det er lurt og det er vel det du også skal gjøre. Du vet, bilene er jo isolert og det kan bli mye kondens her rundt om.

Kanskje vi ses i sommer et sted på veg mot noe...
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Husern
-
-

Post by Husern »

Ja, jeg har svingunderstell jeg også på setene mine.. Håper at det går i orden med kjøp av de nye.. Har funnet ut at sitteputen på mine seter er litt korte, kontra coach seter. går ut ifra at dine seter har lengre sittepute en mine også.

Holder på med bilen i skrivende stund, Har vært og målt høyden på "gangstercapsen" min.. Festet sitter ca 4-5cm under takrenna..

Var så vidt bakom innredningen før i dag.. Der jeg kom til med hånda, virket det tørt og fint :D Håpe at det ikke er så ille bakom der.

Planen i sommer, er ferietur med bil og evnt båt siste uka i juli og to første i august.. Da reiser vi vel dit det er fint vær :D :D
Mulig vi møtes på veien :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Da var denne dagen gått med til litt stell av bil :D :D

Fikk montert nye gassdempere til bakluka.. Det var godt og slippe og måtte bruke kosteskaftet for og holde døra oppe.. Nå gjenstår det bare og se om den holder seg oppe med ett par sykler også..
Håpet på oppholdsvær i dag. Så jeg dro opp til foreldrene mine for og stå der og pusle litt. Men værgudene var ikke med meg i dag gitt.. Da var det jammen godt og ha markise :D :D

Image

Image

Fikk endelig koplet ferdig stereo`n.. Det ble skikkelig god lyd i anlegget.. Utrolig hva en liten sub gjør :D
Så nå kan jeg kople til Ipod`n og styre den ifra cd_spiller`n.. Artig med litt "stæsj" :D

Myggnettingen til kjøkkenvinduet fikk jeg også montert.. Måtte skru fast trykk knapper rundt vinduskarmen. Så nå er det bare og kneppe den på..

Image
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
JanneT3
-
-
Car: T2 -77
Phone: 95932697

Post by JanneT3 »

Stiligt :)
Tror jag ska beställa myggnät jag också ;)
T2 -77 Automat & Dubbla skjuvdörrar.
// Janne Lindgren
Husern
-
-

Post by Husern »

Jeg ble fornøyd med den.. du fester den med trykk knapper. Så man må bore hull, og skru inn den ene halvdelen av knappen. Bestilte den hos "vwbusshop.de".
Link her:

http://server5.gs-shop.de/200/cgi-bin/s ... terID=4357
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

Image
Da har jeg skrudd av listene du ville ha, så da kan du kjøre innom å hente dem en dag, eller jeg tar de med på Drammen treff en gang. Har tatt vare på skruene også.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
erjo
-
-

Post by erjo »

jostein wrote:Image
Da har jeg skrudd av listene du ville ha, så da kan du kjøre innom å hente dem en dag, eller jeg tar de med på Drammen treff en gang. Har tatt vare på skruene også.
Sånne vil jeg også ha! Har du et sett til?
Medlem avVWBUS Mjøsa
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

erjo wrote:
jostein wrote:Image
Sånne vil jeg også ha! Har du et sett til?
Bare dette, og det er lovet bort. Skal hugge en bil. Bilder på min tråd.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
Husern
-
-

Post by Husern »

Tusen takk skal du ha Jostein :D :D Passer det at jeg kommer innom deg på Lørdags morgen/formiddag.. (ti/elleve tiden).. Eller så kan du ta dem med på neste Drammens treff..

Nå skal det jammen meg bli godt med mindre vindsus i bilen :D :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Husern wrote:Tusen takk skal du ha Jostein :D :D Passer det at jeg kommer innom deg på Lørdags morgen/formiddag.. (ti/elleve tiden).. Eller så kan du ta dem med på neste Drammens treff..

Nå skal det jammen meg bli godt med mindre vindsus i bilen :D :D
Nå kan du ta ut de ekstra høyttalerne og forsterkeren igjen :mrgreen:

PS. Luka sto oppe med Thule 973 Backpack og 1 sykkel :) Og det holde for meg :)
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Husern
-
-

Post by Husern »

Nå er det bare og sette inn et par 10 w høyttalere i dørene igjen :mrgreen: :mrgreen:
Nei du.. Skal nok ha go`lyd i bilen fortsatt jeg ja :D
Da gjenstår det bare og prøve om min bakluke holder seg oppe med noen sykler på da :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Fikk tatt en liten service på bilen i dag.. Skiftet olje og oljefilter, plugger, pluggledninger, og luftfilter.. Så nå burde vel bilen være klar for ferietur :D .
Nå mangler bare en skikkelig vask innvendig, før alt er klart.. Tenkte egentlig og bruke helgen til det. Men været er så bra, så helgen får heller brukes til båtkjøring :D :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Du kan ikke drive med båtkjøring nå :) Du skulle ha joina oss her nede på Sjøsanden camping. Troyca, Roar, T4jan, Paul og meg fra Drammensgjengen er her nede. :D
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Husern
-
-

Post by Husern »

Det er vel heller der jeg burde ha vært skjønner jeg :D Men det har vært utrolig bra og vært på fjorden i dag altså :D :D :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Fikk endelig hentet meg bilen som jeg har gått og ventet på en god stund nå :D
Den lå ute på Autodb.no ved påsketider.. Tenkte, her er det bare og få ringt og kjøpt bil med en gang. I og med den var så veldig billig.!! Men selgeren var utrolig vanskelig og få tak i...
Avtalte omsider dato som jeg kunne hente den på, men når dagen kom, fikk jeg ikke tak i vedkommende.. Nesten så jeg ga opp hele greia. Men i går var endelig den store dagen her. :D :D
I og meg at prisen var så lav, regnet jeg med at det kun kom til og bli "donorbil" til min egen.. Evnt selge det jeg ikke hadde bruk for selv.. Men bilen var ikke så ille som jeg trodde, så en kamerat av meg overtar den mot at jeg flytter over noe småting til min egen bil..

Se om ikke han får laget et prosjekt på denne etter hvert. Første prioritet for han, er og få den i stand slik at han kan være med til Tinn til høsten :D

Image

Her er bilen endelig kommet til gards :D
Det må nok sveises litt rust her og der, men absolutt noe og bygge videre på.

Image

Bilen har stått ute til lagring i tre år. Noe den bærer preg av... Litt mosegrodd.. :mrgreen:

Image

Ny eier i full gang med å gå over "nybilen" :D :D

Image

Den gikk litt høyt på tomgang. Men motoren gikk ellers veldig pent.. Liten eksoslekkasje bare.

Image

Litt av grunnen til at jeg ville ha bilen, var setene. Så disse skal jeg og han bytte.. Var litt bedre ryggstøtte i de her, kontra dem jeg har fra før..
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Kult, men du bør også bytte sete/seng bak slik at du får hele Club innredningen
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Husern
-
-

Post by Husern »

Ja, jeg skal flytte over senga også.. Det var dessverre ett lite hull i trekket på sitteputa i baksetet..Skal prøve og få reparert det. Så det ikke blir større.. Setene var mye bedre og sitte i, en dem som sitter i bilen min nå :D Dama klaget litt i fjor,etter vi hadde kjørt ca 200 mil på ferie :mrgreen: Satse på at hun blir fornøyd nå da :lol:

Det som hadde vært virkelig bra. Er og trekke opp igjen setene i skinn og alcantara.... ( Sier jeg det høyt hjemme, kommer det nok noen i hvit frakk og tar meg med en plass tror jeg) :mrgreen:
Blir nok kanskje litt i dyreste laget det.... :shock:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
erjo
-
-

Post by erjo »

Fin bil. Prøvd å ringe denne jeg og. Nytteløst. Bra at du fikk den.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Husern
-
-

Post by Husern »

Nei, det var ikke så lett og få tak i han som skulle selge den gitt. Men jeg fortsatte og holde på med "telefon terror" helt til jeg fikk hentet den :D :D

Bilen er for bra til bare og skrotes.. Så da var det bra at en kompis av meg ville ta den til seg.. Vi tenkte og få ut kjøkken innredningen ganske så fort.. Karosseriet på venstre side er såpass dårlig, at det må skjæres ut og sveises i noe nytt stål. Var god utlufting bak kjøleskapet kan du si :D :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Endelig Lørdag :D Tenkte og få gjort ferdig det siste med bilen. slik at den blir klar til ferien.. Må få skrudd ut setene av club joker`n også.. Slik at de får en skikkelig omgang med vann og såpe.. :mrgreen:
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Husern
-
-

Post by Husern »

Ble en lang Lørdag.. :mrgreen: Men, har da få utrettet litt da..

Fikk skrudd av dørene og montert "coach listene" Nok en gang Jostein. Takk for listene.. Det ble mye mindre støy i bilen etter at jeg fikk montert dem.. La inn noe mer støydemping i dørene når jeg var så godt i gang.

Noen bilder:

Image

Klar for montering av lister.

Image

Ferdig montert :D

Det ene lyset over kjøkkenbenken har vært litt kranglete.. Viste seg og være brudd i en ledning bare.. Endelig er det i orden også.. Kjøpte nye lysrør på biltema. Ble mye skarpere og bedre lys av dem..

Image

Godt med skikkelig lys :D Er vel et tegn på ar man begynner og bli gammel kanskje....

La samtidig opp noen ledlys som jeg kjøpte i uka som var. Tenkte og ha noen lys som trekker lite strøm, om jeg står noen netter uten tilgang til og lade batteriene.. Disse lampene er på bare 0.5 watt.. Så da skulle det ikke være noe fare for og tappe batteriene med det første..

Image

Skrudde av plasttoppen på taket for og legge på ny gummilist.. Forrige eier hadde fjernet den gamle. Men i stedet for og kjøpe ny list, Hadde han brukt noe fugemasse eller noe lignende dritt!!! Det satt noe inn i helvete!! Var nok heller ikke gjort rent under der noen gang heller...

Image

Tok litt tid og få det rent, men etter en del skrubbing fikk jeg bort all dritten.. Polerte like godt taket før jeg monterte alt i sammen igjen.. Så nå skulle det være "hel ved" igjen :D

Image

Ble seende litt bedre ut med gummilist en fugemasse :D

Var en tur hos han som overtok club joker`n.. La slagplan for morgendagen.. Ta en liten rufs på den også.. Få av gammel møkk og mose :D Polerte en liten flekk i fronten på den.. Ble ganske blankt og fint igjen.. Blir nok noe helt annet, bare med en skikkelig rubbing og poleringsrunde på den...

Image
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

Virkelig fått ånden over deg nå, Raymond :)

Blir bra detta, og du vil nok merke forskjell med gummilistene på frontdørene. Blir liksom helt "tyst" og ikke noe vindsus. :wink:
Du vil til og med høre hva kjærringa kjefter om/på når dere er ute å kjører :lol:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
Husern
-
-

Post by Husern »

Ja, jeg merket stor forskjell på lyden inne i bilen ja.. Det ble merkbart bedre :D :D

Fikk satt over setene ifra club jokern i dag. Det var mye bedre seter en det jeg hadde fra før.
Prøve og få vasket og renset dem neste helg.. Rakk ikke mer denne helgen..
Så jeg for vel si meg fornøyd etter helgens jobb :D
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Post Reply