vifte varmeapparat..
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
vifte varmeapparat..
sluttet å virke på trinn 1, må man ta ut hele dashbordet for å komme til viftemotoren/motstanden/resistoren?
coach 2.1 90 mod
coach 2.1 90 mod
Re: vifte varmeapparat..
Heldiggrisen112wboxer wrote:sluttet å virke på trinn 1, må man ta ut hele dashbordet for å komme til viftemotoren/motstanden/resistoren?
coach 2.1 90 mod
JA
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Gleder meg jeg!
Vifta mi hyler av-og-til-veldig-mye, må vel demontere fra gammelbilen (vinkelsliper høres fristende ut!) og montere i syncro-polly! Endelig noe å gjøre i lånt garasje 20 mil borte
Noe må man jo ha for å få utløp for "stygge-sinte-ord-som-kommer-når-man-plages-veldig-mye", har ikke fått trimma den delen av vokabulater i det siste!
Ja-ja, kanskje en helt annen dag!
Vifta mi hyler av-og-til-veldig-mye, må vel demontere fra gammelbilen (vinkelsliper høres fristende ut!) og montere i syncro-polly! Endelig noe å gjøre i lånt garasje 20 mil borte
Ja-ja, kanskje en helt annen dag!
Som man roper på vwbus får man svar!
Vær så snill, ikke del dashboard i to, det høres ut som å bruke en Dremel kutter på et bryllupsring!. Ta den tid som trenges og bruk anledningen til å skifte pærer bak instrumenter og hendler, rengjøre osv. Det verste ved jobben er ikke dash'en men å sprette opp alle plast-sveisinger på varmeapparatet med Stanleykniv, det er et helvete men MÅ bare gjøres. Når du endelig er fremme og har fått viftemotor ut, smør godt på hver side av spindelen med motorolje, det finnes et stykke filt rund lageret som skal holder på olje i mange mil. Det skal mettes!.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Sikker på at han ikke sa sikring? Hørtes ikke logisk ut dette. Du har vel Haynes? Koblingsskjema der.vibberg wrote:Ble fortalt av en VAG-mekaniker at hvis vindusviskerne virker som de skal er det ikke bryteren til vifta som er defekt. De har visst felles nett...sjekk bryteren din først.. skjedde på begge mine... var IKKE motoren men bryteren...
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
joda om det er den lille bryteren som er tredd på ledningsnettet rett bak den lille vrideren så... min kuttet ut på 1ste og andre hakket. byttet bryteren og det var fint i orden. en annen måte er å dra av bryteren og koble sammen de forskjellige ledningene så finner man ut det... 
de små bryterne blir faktisk slitt de også, behøver ikke være store greiene alltid, verdt å sjekke før man begynner å demontere hele dashen...
de små bryterne blir faktisk slitt de også, behøver ikke være store greiene alltid, verdt å sjekke før man begynner å demontere hele dashen...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Ja,ja.... Da er det desverre slik at vifta mi er begynt å lage ulyd. Hylelyd på lav hastighet.roars wrote:Det ER en drittjobb å ta ut dash'n, men det ser værre ut.
Må vel kanskje se om jeg får demontert i løpet av vinteren.
Noen som har ei grei oppskrift på demontering av dashbordet. Sånn fra A til Å. Hva lønner seg å ta først og sist osv.
(Den der motorsagmetoden
Svein-Harald Utgård
-82 VW Joker 1,6TD Camper
-
Syncro bus
Ja, det er en -82 jeg har. Hvordan får jeg da ut varmeapparatet uten å demontere alt ?Syncro bus wrote:Du trenger ikkje ta ut dashbordet viss det er før 86.
Eg skifta børster på varmeapparat i min 85 transporter uten å ta ut
dashbordet . Det kom ny type varmeapparat og div anna en gang i 85.
Svein-Harald Utgård
-
Syncro bus
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
Var ikke problemet at viften ikke virket i første .
kan være vifte rullene som dunker litt borti plasten rundt
(der av den plagsomme lyden når viftene begynner å bli slitt)
og når du har på hakk 1, er det så stor motstand at viften ikke klarer dras rundt..visst debn virker på trinn 2 og 3..da tror jeg dette kan være problemet..Prøv å ha den i 2 og sett den ned i 1 uten at motoren er i gang..hør om den går litt
kan være vifte rullene som dunker litt borti plasten rundt
(der av den plagsomme lyden når viftene begynner å bli slitt)
og når du har på hakk 1, er det så stor motstand at viften ikke klarer dras rundt..visst debn virker på trinn 2 og 3..da tror jeg dette kan være problemet..Prøv å ha den i 2 og sett den ned i 1 uten at motoren er i gang..hør om den går litt
You create your own universe as you go along.