Siden jeg er såpass i godt driv med å finne ut hvor penga skal hen, så mumla jeg og brodern om Danmarkstur etpar uker før jeg reiser til Nijmegen.
To store og to små i Californiaen, utreise sistehelga i juni med antatt Stenaline til Frederikshavn. Fire dager på Skiveren camping, blir et bra gjensyn men denne gang har vi med sykler slik at vi kan la bilen stå når vi skal på nærbutikken eller til stranda (kommer nok strandbilder, kjenner jeg meg selv rekti).
Deretter tre til fire overnattinger ved Billund og to dager inne på Legoland. Like greit mens man er der.
Djurs sommerland med tre-fire overnattinger og så tilbake mot Skagenområdet for de siste to-tre nettene og så båten hjem kvelden før jeg kjører inn på Kielferga for å dra til Nederland.
Ser ut for at prisen for todagerspass for to store og to små både i Legoland og på Djurs sommerland samt alle overnattinger, båt med utvendig lugar & måltider kommer på rundt 10.000,-.
Da kommer omlag fire dieseltankinger i tillegg samt noe overdådighet i form av "lese bok" som jeg kallte Tuborg for da vi snakka om hva vi skulle gjøre mens jentene lå oppe og snorka
Så nå må jeg skaffe kapital til min skjerv av kaka men også få på plass markisa og anskaffe side- og frontvegg slik at man kan bo i teltet og sove i bilen.
Forslag til leverandører som kan levere Reimo/Thule/Branderups markiser og fester på mer hjemlige strøk tas imot med takk. Da snakker jeg om forhandlere som kan montere denslags på T4b, og ikke bare levere delene for de får jeg akk, så meget rimeligere på kontinentet som det er
EDIT - ser ut for at jeg ikke trenger dra langt for å finne tak i Sønnakbatteri for å bytte ut fritidsbatteriet med, importøren holder hos i motsatt ende av gata jeg bor i
EDIT II - dere trenger ikke anstrenge dere med å forsøke ramse opp leverandører av Thuletjafs, via en ELENDIG Thulesajt kom jeg fram til at Thule proklamerer Thorsov bilrekvisita på Storo som "Thulespesialister" så da skal de jaggu få vist seg og demonstrere sin ekspertise i å få fatt på slike skinner som skrus fast i siden av Westfaliataket slik at jeg etterpå kan velge takstativ til bilen
Eneste aber før jeg stikker dit, er "hvor tung er takboksen min" men det får vel ei normal fiskevekt vise - de går vel fra 18kg og til tre-fire tonn, slik som jeg fisker
Det burde duge for å gi svar på hvor tung takboksen er.