Starter en ny tråd her da den ikke er helt relevant med giroverførings-tråden min tidligere.
Jeg har (som nevnt i noen andre poster her nå) hatt ut motor og gir, byttet clutch og gjort litt annet småtteri.
Monterte inn alt igjen og fikk start på motoren i dag.
Jeg har luftet systemet, og pedalen er god. Sylinder og utløserarmen beveger seg og ser bra ut.
Uansett hva man måtte foreta seg her virker dette helt bakvendt for meg.
Clutchen ville jo alltid vært innkoblet, uansett om man ikke hadde luftet, eller at utløsermekanismen ikke fungerte osv. Nå virker det som den alltid er utkoblet / frikoblet.
Men, utløserlageret er litt gåent så det støyer litt. Denne lyden forsvinner når jeg trykker inn pedalen. Dette kan tyde på at utløsermekanismen fungerer som den skal.
Jeg har også vært under bilen og satt bilen i gir via armen på girkassen (For å utelukke giroverføringen).
Det kan for meg virke som om noe i girkassen er defekt. At clutchen fungerer som den skal, men at kraften ikke overføres.
Erfaringer rundt dette? Kan det virkelig være girkassen som er gåen? Bilen fungerte jo perfekt før clutchen røyk (Jeg kjørte den så vidt det var før dette skjedde... i en annens eie).
Verdt å merke at da jeg byttet clutchen og monterte sammen motor og gir roterte flensen til mellomakselen og drivakslene da jeg snurret motoren rundt for hånd. (Som da tyder på at clutchen er i orden).
Nå når bilen står på hjul kan det virke som om 4wd alltid er innkoblet også. (Framhjulene "holder igjen" drivverket når de er i bakken, og bakhjulene i luften).