mitt lille syncro t3 prosjekt

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
oyvinla
-
-

mitt lille syncro t3 prosjekt

Post by oyvinla »

ja da var det min tur til å legge ut mitt lille prosjekt. fikk selvfølgelig ikke tatt bilde av bilen før den ble fikset litt på, men det får så være.

bilen er opprinnelig en 89' td syncro c buss. når jeg kjøpte den, var motoren kaputt, og det sto en forferdelig hjemmelagd skillevegg bak fører. det var noe hyllesystem baki varerommet og alt var skrudd fast i vegger og gulv med x antall skruer. det eneste som var bra på bilen, var karosseri og drivverk.

det første som ble gjort var å strippe hele bilen innvending. fillete taktrekk, møkkete gulvplater og gummi vil ingen ha. vasket den godt og begynte å legge inn lydisolering og tepper. nytt taktrekk i fleece ble sydd og montert. satt inn "nye" ruter, da de gamle var malt sorte. for øyeblikket står det en campingbenk bak og hjemmelaget seteramme bak fører, sånn at jeg fikk en fake multivaninnredning. svingbare understell på forstolene og stolen bak fører. vippevinduer og elektrisk vindusheis ble også montert.

motoren ble hivd ut og byttet med en 95mod tdk motor

lyd er det også i bilen. for øyeblikket er det 2stk 6*9" i fordørene og 2 stk under baksetet 2*10" i bagagerommetog to forsterkere under forstolene. alt er MDS untatt cd spiller. denne er blaupunkt daytona. skal kjøpe en kraftigere forsterker og kondensator til basskassen etterhvert.

Image
slik så den ut før lakk

Image
etter lakkering

Image
dårlig bilde, men slik ble takstativet jeg lagde

Image

Image
her ser dere da hvordan det ser ut fra soveplassen. det er noen kamerater på bildet. quart festivalen i år.

mer kommer vel etterhvert. nå skal multivan interiør inn. bøylespeil må til. baklukestige skal også komme på plass. sorte felger blir det vel også. det er alltid noe å plukke på, men.
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

Hei du...lakk koden til den fargen der..hva er den..den var RÅÅ
You create your own universe as you go along.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
roars
-
-

Post by roars »

sivilforsvarsfarge...
Roar Sørnmo
Ørjan
-
-

Post by Ørjan »

er du sikker på det her, den fargen så litt mørkere ut
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

det er en fargekode på den. husker ikke helt hva det var. står på boksen med lakk som står hos lakkerern. kan høre med han
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

ja, da har jeg fått ordna litt bedre bilder. begynner å bli ferdig på utsiden. skal bare få på noe soltakgreier når det blir litt varmere og litt mindre snø. hvordan det blir med soltak, kommer jeg tilbake til

Image

Image

Image
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

oyvinla wrote:ja, da har jeg fått ordna litt bedre bilder. begynner å bli ferdig på utsiden. skal bare få på noe soltakgreier når det blir litt varmere og litt mindre snø. hvordan det blir med soltak, kommer jeg tilbake til

Image

Image

Image

hei.
den stigen bak var jo rå da...heimlaga..
forøvrig en tøff bil..kanskje fargen for min syncro og :D

mvh brødbilen fra tinn
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

stigen fikk jeg tak på fra ett lokalt hoggeri. virker som de er ganske sjeldne, så jeg følte meg heldig. :lol: stigen er til denne bilen. vet ikke hvem som har laget den. den er i aluminium, men jeg har fått den pulverlakket i sort. samme er gjort med felger og bøyler til speila
KARMØYSTIG

Post by KARMØYSTIG »

rå bil da må ta godt vare på den
vw caravelle coach entusiast på min hals
tlf 48144299
roars
-
-

Post by roars »

oyvinla wrote:stigen fikk jeg tak på fra ett lokalt hoggeri. virker som de er ganske sjeldne, så jeg følte meg heldig. :lol: stigen er til denne bilen. vet ikke hvem som har laget den. den er i aluminium, men jeg har fått den pulverlakket i sort. samme er gjort med felger og bøyler til speila
Bilen er knalltøff den :)
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Detta blei grådig tøft! :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Kul bil! Skiller seg ut på en rå måte.
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

takk for det! det som er litt dumt, er at hjula subber litt borti nederst på bakre del av fremre hjulbue når jeg kjører i store humpler. det er vel noen her som har fiksa litt på det, som kansje kan fortelle meg hvordan det ble gjort? hjula er 225*75*15 med ET 22,5. jeg hadde samme dim før, men da hadde felgen ET 37 og da subba de ikke.
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

oyvinla wrote:takk for det! det som er litt dumt, er at hjula subber litt borti nederst på bakre del av fremre hjulbue når jeg kjører i store humpler. det er vel noen her som har fiksa litt på det, som kansje kan fortelle meg hvordan det ble gjort? hjula er 225*75*15 med ET 22,5. jeg hadde samme dim før, men da hadde felgen ET 37 og da subba de ikke.
hei igjen.
akkurat kjøpt store felger og hjul jeg og..det jeg måtte
gjøre var og kappe et par cm av hjulbuene i bredde tok kanskje
litt mye jeg da,,og opp til der buen begynner..banke pusse og
tektyl og til slutt litt spray.var litt skeptisk men uten grunn
legger ikke merke til dette..

kjøpte forresten ronal felgene til fjellstad jeg da.som var til
salgs her på forumet...

mvh brødbilen
lowride
-
-

Post by lowride »

Du, den takinredningen du sydde ny, hvordan gjorde du det?
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

jeg tok ned det gamle taktrekket og målte hvor langt det var mellom hver søm til spilene. så kjøpte jeg fleece i metervare på stoff og stil i drammen (kosta 60kr/m). fikk morra mi til å sy de sømmene til spilene. Så tok jeg ut alle rutene på bilen (trengs strengt tatt ikke, men det blir mye lettere). hang opp taktrekket i de spilene, slik som det originale, så limte jeg det i de spora til vinduspakkningene. Det hele er veldig lett, hvis du bare ser litt på det. jeg er blitt veldig fornøyd. Demper lyd og ser bra ut. har nesten lyst til å velte bilen med vilje, bare for å ligge på det :lol:
Ørjan
-
-

Post by Ørjan »

Til nå, så vil jeg på stå og si at din T3 er av de råeste jeg har sett

likte stigen og det tak-lofte ditt

pluss at du hakke så mye stasj på bilen utvendig
-------------------------------------------------------------------------------------

-Den derre tdk motoren passer den rett i eller, må du modifisere litt

-Har du fått fatt på lakk koden

-------------------------------------------------------------------------------------
-Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet soltaket, jeg har i min, og det
er bare tull med det....
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

jeg har ikke bygd om tdk motoren, for den sto ferdig i en syncro delebil jeg kjøpte. den var ferdig modifisert, så jeg bare flyttet den over. det som må gjøres, er vel å bytte bunnpanne, oljepumpe, luft- og eksosmanifold (rett meg hvis jeg tar feil) snakk med Narle. han vet dette her. har helt glemt bort den lakkoden. jeg kan sende lakkereren en melding nå.

ang. soltak. hvilket har du og hva slags problemer? jeg har en webasto luke, med sveiv som skal stå forran, som jeg skal montere. lik som den originale, bare at den åpner seg i motsettning til det originale dolokket. jeg har også litt planer om stoffsoltak, lignende det som står på polo open air, som jeg har lyst til å montere på midten av bilen. hadde vært desidert tøffest å hatt over hele taken, men det er jo to bjelker i taket som jeg ikke kan fjerne sånn helt uten videre. er sikkert mulig å senke de, men orker ikke stresse med det. da begynner det å bli mer enn å bare sage hull i taket og skru fast en ramme
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

lakkoden er ral 2004
Ørjan
-
-

Post by Ørjan »

takk for kode,

jeg har bare ett vanlig vippe soltak,, har litt problemer med kondens dråper som henger seg der og fryser til is, så når varme apperatet står på regner det inne i bilen, men dette kan jo selfølgelig ha med bilen å gjøre

(andre pakninger)
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

hmm... høres nesten ut som ett eller begge varmeapparatene lekker litt. har problemer med at det dannes frostvæskekondens på rutene (har smakt på det, så jeg er helt sikker). har byttet register og pakning bak, så jeg må nok gå igang med å bytte det fremre når det blir litt varmere i været. hvis bilen din bruker vann, kan dette være en grunn til det
Ørjan
-
-

Post by Ørjan »

ok..takk for tips, får undersøke når jeg har motoren sammen igjen
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

da har det blitt vannkjølt intercooler på'n også. merker at det ble mye bedre drag i den. nå må jeg bare få byttet turbo(spytter olje), kjørt opp turbo- og dieseltrykk, så begynner det nok å ligne noe.

Image

slik ble det i motorrommet. jeg kjøpte en kjøler på ebay, men den har 3" inn og ut, så jeg måtte lage noen overganger fra 3" til 1,75" slik at det passet på motoren. vannpumpe er en vanlig el. sirkulasjonspumpe fra turbodiesel, koblet med ett relee på den ledningen til dieselpumpa, slik at den går så lenge bilen går.

Image

kjøleregisteret forran er ett vanlig varmeapparatregister fra T3. jeg sveiset en ramme, sånn at jeg fikk festet den. ble ikke helt strøkent, men det funker. er jo uansett skjult av grillen.

Image

ekspansjonstanken til det hele er fra en gammel ford transit diesel(den som har panser og er litt tøff). den er bare dytta nedi der, slik at den står fast.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

he he he... ser du har sensurert skiltene dine??? men de er rimelig blottlagt tidligere på siden da...

men folkens.. dette er ett rått bygge som øyvind har brukt tid på... har sett dette i motorrommet "live" så kan fortelle om ordentlige saker...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Post Reply