Ok! Dette visste jeg ikke. Lampa mi blinker av og til (kan kjøre 10 - 70 mil uten blink). Betyr dette at jeg da har lite vann? Evnt. kan flottør-sensoren være defekt? Følger godt med vannet og det er fullt i ekspansjonstanken med noko attåt i påfylningstanken hele tida.skal ikke være for påståelig, men jeg trodde at blinkelampa kun går på flottør-sensoren i ekspansjonstanken. Tror ikke den reagerer på temp, men kun på vann-nivå! Noen som vet om dette er riktig/feil?
Varsellampe
Varsellampe
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Når du har kjørt varm motoren, tar du å åpner motorluka og ser på vann-nivået i ekspansjonstanken (den på høyre side)mens du holder på gassen (jevnt turtall 2000-3000) da vil du muligens se at nivået synker litt, når du slipper gassen ser du at det stiger tilbake til "normalt" Dette kan være nok til at lampa di blinker litt i ny og ne! Det er jo dette den bakerste ekspansjonstanken skal kompansere for, noe jeg har mistanke om at ikke fungerer helt som det skal.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rapidspeed
- -

jeg snkker om slangen mellom tanken bak skiltet og ekspansjonstanken inne i motorrommet.. har en tendens til å tørke og morkne.. er da utette, meddet resultat at hoved tanken suger luft..vibberg wrote:Seriøst?bytt slange mellom tankene...
Og Bjørnar: Høres fornufitg ut, det skjer oftest når jeg slipper gassen etter gasspådrag. 70 - 90 km/t i tredjegir på under 7 sek.![]()
![]()
Så da er det altså ingenting å bekymre seg for.
Takk for svar!
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Mener seff at fremre tank ja, og ekspansjonstanken er der jaSkal vel ikke være luft i den tanken? Lufta skal vel være i ekspansjonstanken bak skiltet? Om det er luft i den fremre er ikke kjølesystemet tett.
Har kanskje en halv til en centimeters luft helt i toppen av tanken når den har stått over natta. Det er da også vann i ekspansjonstanken, som den henter fram når den er varm.
Tar og skifter slange og ser om det hjelper.
Er det mange andre som har problemer med at lampa blinker av og til?
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Golf Pasadena -91 1,6TDK
På min var det lokket på hovedtanken som fusket, det slapp ikke luften ut slik at systemet arbeidet under høyttrykk. Etter bytting fungerte ekspansjonstanken som den skulle.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
de sorte ekspansjonstank lokkene er visst dårligere\tetter seg over tid, mitt gjorde det, så jeg kjørte uten ventilen i det lokket til jeg fikk tak i den blå typen.. hvis du har luft i indre ekspansjonstank kan du risikere at den yttre ikke fungerer skikkelig, når du bytter den slangen så fyll den med væske før du plugger den på..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Turbo Camper
- -

Eks. tank
Så dere mener at den fremre tanken skal være smekk full??
Går ut fra at dette også gjelder TD...
Jeg har nemlig ikke den bakre tanken koblet til, for utløpet på den fremre er knukket av og står bare åpent. Kan dette være grunnen til alle problemene med kjølingen på bilen min?
Jeg har nemlig ikke den bakre tanken koblet til, for utløpet på den fremre er knukket av og står bare åpent. Kan dette være grunnen til alle problemene med kjølingen på bilen min?
For tiden uten buss, men med leketøy.
-
Rapidspeed
- -

Re: Eks. tank
tvilsomt.. kjørte uten tanken bak inspeksjonsluka i ett år på coachen(td). var bare at jeg måtte løfte motorluka for å sjekke nivå standen...Turbo Camper wrote:Så dere mener at den fremre tanken skal være smekk full??
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
du trenger jo ikke å bruke den yttre, den er vel der mest for at man skal kunne fylle på frostvæske uten å ta opp motorlokket? hvor vannet ekspanderer har vel lite å si så lenge det er plass til det et sted.. men den fungerer jo også som en fin buffer for oss som har litt lekkasje i toppene på gammle 112ere.. 
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"