Bytte av foringer på bærebrua
-
Tanksføreren
Bytte av foringer på bærebrua
Er ny på forumet her, siden jeg akkurat har kjøpt meg en caravelle sjøl. En coach 7 seter, 88 mod. Har vært på eu-kontroll med tanksen. Etter mangler på eu-kontrollen holder jeg på å bytte foringer på bærebrua, Har fått demontert alt
og kjørte til et verksted for å bytte selve foringene, siden det måtte presse til for å få de gamle ut. Problemet er nå at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal sette sammen den lange bolten med de store skivene (de med de ovale hulla).
er det bare en måte å gjøre det på eller går det ann å gjøre noen feil her, er litt i tvil siden den kanalen bolten skal gjennom også er avlang, så hvordan den skal sitte tight, og ikke ha slark er et under for meg?
Har noen vært borti dette, så er jeg takknemlig for tips. Noen som vet om noe infosider på nettet kansje?
Hvorfor reise til militæret, når jeg kan kjøre tanks på veien, her hjemme...
-
Tanksføreren
-
Tanksføreren
Passer denne boka til caravelle 88 coach 2,1 bensin, spør bare for å forsikre meg at jeg kjøper riktig.
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=10217
Er denne ja!Tanksføreren wrote:Passer denne boka til caravelle 88 coach 2,1 bensin, spør bare for å forsikre meg at jeg kjøper riktig.
Roar Sørnmo
-
Tanksføreren
Patrick's bil er på verksted akkurat nå for samme jobb som du beskriver. De har beholdt bilen en hel uke fordi de måtte bestille ny bolt som var fastrusta - måtte kuttes vekk. Det er vel disse foringer som holder bolten der den skal samt at endelig stilling på bolt/arm bestemmes av disse eksentriske skivene. Vanskelig jobb å gjøre selv, synes jeg siden såpass med optiske utstyr skal til for å justere castor/camber/toe-in osv.
Forresten, får du bentley på skjermen trenger du lite annet i tillegg. men en Haynes er ikke å forakte, teksten og beskrivelsen av fremgangsmåten er svært nyttig.
Forresten, får du bentley på skjermen trenger du lite annet i tillegg. men en Haynes er ikke å forakte, teksten og beskrivelsen av fremgangsmåten er svært nyttig.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Tanksføreren
Fikk kjøpt meg bok på biltema jeg, så nå skal vi se om ikke det blir no greie på detta
men er litt enig med andrew, det er ikke så enkelt, noe annet enn å skifte en lyspære med andre ord. Forstillingskontrollen overlater jeg til verksted.
Er det da nødvendig å justere spissing bak når man kun har jobbet med foringer foran?
Forresten, jobben som ble utført på Patrick's bil kom på seks laken. Verkstedet beregnet 4 timers arbeid, resten var deler (ny bolt, foringer og bærekule som ble ødelagt under fjerning, verksted materialer og frakt på delene).
Forresten, jobben som ble utført på Patrick's bil kom på seks laken. Verkstedet beregnet 4 timers arbeid, resten var deler (ny bolt, foringer og bærekule som ble ødelagt under fjerning, verksted materialer og frakt på delene).
Andrew Wilder 90198654
-
Tanksføreren
Seks laken for å bytte foringer foran inkl. deler, hørtes litt dyrt ut spør du meg. jeg betalte 800,- for fire foringer og 300 for å få skifta foringene på bærearmen, og MASSE jobb da i tillegg selvfølgelig, men det er kansje verdt det
: Man føler seg litt sikrere hvis det er utført hos verksted da......