vwooosh...!!! wrote:Da overta jeg stafettpinnen. Har vært her hos meg en uke eller noe slik mens jeg var borte i utland..og jeg fikk sjans til å snuse litt på den i går da jeg kom tilbake. Fikk vippe av registerdekselet og timingen er 'bang on' korrekt...Så her er det noe annet som feiler denne bilen (hvis ikke Tage har timet den opp nå)... Alt av kjøleveske er borte (vet ikke om den har vært drenerte eller lekket) men tanken min gikk til evt varmegang +++....Motor'n kjennes normalt når jeg snur den for hånd...men den går ganske sakte rundt på starteren, selv med frisk batteri.... Mistenker ett eller annet spenning /elektrisk tull også men trenger litt mer tid til å se på den. Skal ikke være noe grunn til at den ikke skal gå når timing er riktig og den får saft...bare den går rundt fort nok..! ...trenger litt mer tid til å snuse .....også var det dette med 'kæps'n' da...
Troyca sin Wolfsburg Ed trenger en sier han....verdig mottager.
Vist ikke du vil ha solskjermen på (men heller vil ha synlige hull i A-stolpen) så mener jeg også at Troyca sin Wolfburg Edition er en verdig kandidat.
Og ja, den står for høyt montert på Coach`n. 5cm lengre ned gir penere linjer.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff full camper.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N
Vi vet hva du mener, Jan, men enkelte av oss liker faktisk sylteagurk på burgeren. Ja, mener faktisk at det er essensielt.
Joachim - Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Nei ikke helt sånn..... Men han som fant på begrepet med caps på T3 sitter side om side i helvete og brenner med han som kom på den glupe ideen å ha halvråtne agurker på hamburgeren..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Plukketopp ny batteri i dag på vei fra jobb og satt den inni Coach'n i kveld. Etter en god del 'tvangsforing' av pumpen startet motoren og gikk utroleg greit..bortsett fra at da måtte jeg begynne og jage utrolroleg mange diesel lekkasjer over alt..! DVs 'hullete' dieselrører mellom pumpen og dysene...og flere returslanger mellom dysene som var sprukne. Motoren starter på første 'sving' og går pent bortsett fra litt for høy tomgang som jeg ska justerer ned litt. Også har jeg 1 lekkasje igjen..heilt opp på toppen av pumpen....dette vacuum-klokke /arm dingsen..! Det lekker som en foss fra denne vesle O'ringen som sitter under denne 'qvadranten'.. Har en gammel pumpe liggende her og skal se på det igjen imårrå.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Ikke skru av armen, har du en pumpe som ikke lekker så bytt hele pumpetoppen!
Jeg skrudde opp den armen en gang, fikk det ikke tett samme hva jeg gjorde etterpå...
vwooosh...!!! wrote:Plukketopp ny batteri i dag på vei fra jobb og satt den inni Coach'n i kveld. Etter en god del 'tvangsforing' av pumpen startet motoren og gikk utroleg greit..bortsett fra at da måtte jeg begynne og jage utrolroleg mange diesel lekkasjer over alt..! DVs 'hullete' dieselrører mellom pumpen og dysene...og flere returslanger mellom dysene som var sprukne. Motoren starter på første 'sving' og går pent bortsett fra litt for høy tomgang som jeg ska justerer ned litt. Også har jeg 1 lekkasje igjen..heilt opp på toppen av pumpen....dette vacuum-klokke /arm dingsen..! Det lekker som en foss fra denne vesle O'ringen som sitter under denne 'qvadranten'.. Har en gammel pumpe liggende her og skal se på det igjen imårrå.
Renax wrote:Ikke skru av armen, har du en pumpe som ikke lekker så bytt hele pumpetoppen!
Jeg skrudde opp den armen en gang, fikk det ikke tett samme hva jeg gjorde etterpå...
Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk
Har hatt litt slik tull med dette før og, og som du sier er det vanskelig å får dem tett igjen...syns jeg husker at noen anbefalt å tar heile pumpen bort til en Bosch verksted og let dem bytte denne o'ringen der. Er jammen ikke sikker på at denne som jeg har liggende er noe bedre...men ska se på det imårrå.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
vwooosh...!!! wrote:Plukketopp ny batteri i dag på vei fra jobb og satt den inni Coach'n i kveld. Etter en god del 'tvangsforing' av pumpen startet motoren og gikk utroleg greit..bortsett fra at da måtte jeg begynne og jage utrolroleg mange diesel lekkasjer over alt..! DVs 'hullete' dieselrører mellom pumpen og dysene...og flere returslanger mellom dysene som var sprukne. Motoren starter på første 'sving' og går pent bortsett fra litt for høy tomgang som jeg ska justerer ned litt. Også har jeg 1 lekkasje igjen..heilt opp på toppen av pumpen....dette vacuum-klokke /arm dingsen..! Det lekker som en foss fra denne vesle O'ringen som sitter under denne 'qvadranten'.. Har en gammel pumpe liggende her og skal se på det igjen imårrå.
Det var da gledelig
Det vart litt morsomt at den starta og gikk såpass pent...MEN når det er sagt, man vet aldri hva som finns rundt neste svingen.. Er litt skeptisk til at alt av kjøleveske er borte, så je kan risikerer å få en overraskelse eller to når jeg fyller vatn etter hvert....men håper selvfølgelig ikke...
Je får sikkert salgsmelding osv snart ville je tro.....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Etter nærmere 'inspeksjon' i dag oppdaget je at det fantes ingen o'ring / tettningsring under dette 'qvadranten' oppå pumpen i det heiletatt. Ikke rart det fosset ut der ifra. Satt over en jeg hadde i en gammel pumpe og bingo...tett var den..! Motoren starter på flekken men virker som den ryker en del...men når det er sagt, er det hvite røyk, som om den får for mye saft..! og det er kanskje ingen overraskelse hvis det er folk i nord Norge som har fikkla med pumpen i desperasjon Ska prøv å laste opp en vid her...
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Etter å har fyllt kjølesystemet med vann er det såpass mange vannlekkasjer at min opprinnelig mistanke er nok bekreftet tror jeg. Denne har nok mistet kjølevæsket på ett eller annet tidspunkt og blitt varm. Bobbling i ekspansjonstanken og dårlig tomgang er også 'tilstede'...Den gikk på en ganske jevn tomgang uten vann på motoren (som øverst i vid'n) men vart mye mer vanskelig med vann på den. Jeg demonterer blikkboksen under motorrommet for å få litt større oversikt senere i dag...men ser ut som om det er en 'mulighet' til å skifte ut motoren ja....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Tar en kompresjonstest i morgen og deretter demonterer toppen for inspeksjon og se om det er noe å 'redde' eller ikke men har fått tilbud på en bra motor som står i Bergen...transport østover som er utfordring.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Tror hadde drøyer til kunne fått inn noe annet og puttet baki der... Ikke verdt jobben å sette inn nok en 1,6 når det ikke er stort dyrere å få inn en enkel 1,9...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Tur-Bo wrote:Jeg har en skoda 1,9 motor liggende i vestfold, den skal ha gått 194000 km. Hvis det er intressant.
hmm....Er denne Tdi..? Ikke sikkert jeg takkler 'elekrikk'n' i såfall, men klart det frister. Går ut ifra denne ligge ut av bilen og har med 'hjerne' eller oppkobblinger (gasspedal hvis det er nødvendig ?) osv el..?
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.