Meca/Mekonomen har vel no deal med GIKturbo og/eller turbosenter, de er begge Garrett/KKK autoriserte og leverer bra greier
Kast inn en større turbo, oppgraderte dyser og bygg et råskinn?

Såpass. Har du linker på dette? Hvor får jeg kjøpt ferdig balansert senter? Link?Renax wrote:Kjøper nytt ferdig balansert "senter", så er det rimelig enkelt å sette over ytterhusene... sett senter til K14 bla (org JX turbo) til @
1500,-
Holseten jeg har leverer til 250hp på tdi... kostet meg 3500... men da må flenser etc byttes om...
Sent from my P6 using Tapatalk
Jeg kjører RP på mine biler, jeg la ut denne testen dere snakker om her på forumet for en stund sidenRenax wrote:Montøren wrote:Jeg har ikke sett slike tester, og etter noen, tydeligvis dårlige, forsøk på å søke etter slike hadde det vært moro hvis du hadde en link som kunne lede meg til en test.Renax wrote:Har sett tester, hvor Royal Purple gruser anerkjente merker som Mobil1 og Castrol...
Faktisk i papirformat, kan se om jeg finner senere...
Biltema oljefilter har jeg vert borti 2eksempler på lekkasje i falsen, det er nok for meg å kjøpe "ekte" vare heller, prisdifferansen tema-->meca er minimal...

Hei.eppek wrote:Jeg kjører RP på mine biler, jeg la ut denne testen dere snakker om her på forumet for en stund sidenRenax wrote:Montøren wrote: Jeg har ikke sett slike tester, og etter noen, tydeligvis dårlige, forsøk på å søke etter slike hadde det vært moro hvis du hadde en link som kunne lede meg til en test.
Faktisk i papirformat, kan se om jeg finner senere...
Biltema oljefilter har jeg vert borti 2eksempler på lekkasje i falsen, det er nok for meg å kjøpe "ekte" vare heller, prisdifferansen tema-->meca er minimal...

Synes det var en bra pris. Men hva betegner en god turbo?Renax wrote:Riktig turbo til en acv motor, til en bra pris:-)
Om oljeforbruket er høyt kommer ann på om du har kjørt 10 eller 10000km siden forrige peiling. 2 dl olje så vil jeg tippe at det er litt i rør og IC, men det kan også komme rett ut eksosen...
Sjekk ved å ta av en trykkluftslange å se om det er oljete, våt olje er det du ser etter, litt gammelt shit er det ofte uansett.
Min T5 2.5tdi varierer forbruk fra 0.7 til 1.1 avhengig av hvor jeg kjører og hvor tung høyrefoten min er, så det bør helst måles på fin langkjøring over minimum 2-3mil uten trafikk... noe annet blir unøyaktige ca målinger...
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk

Er manga bil og maskin/motor produsenter som anbefaler castrol. Vw, bmw, caterpillar etc... Men finns mange oljer som er bedre enn og billigere enn castrol. Bruk innvendig motorvask å få ut gammel dritt. Gjør underverker ja!california wrote:507 spec er såvidt jeg leste meg til for en stund siden for de med motorer med partikkelfilter og masse duppedingser som måler avgass.... Altså en olje som gir mindre avgass antakelig. Og mulig 507 hadde noe med long-life å gjøre og....
long-life intervaller er bare tull og motoren har definitivt det bedre med hyppige skift og da er 505 olje god nok.....
At Møller har en avtale med Castrol om anbefaling driter eg tynt i. Castrol har ikke den beste oljen, og den koster for mye. Men den er sikkert god nok den og...
Sjøl anbefaler eg en innvendig motorvask med etterfølgende gjennomskylling av motor med den billigste oljen du finner. UFATTELIG hvor mye møkk som kommer ut. Så starter du på nytt med frisk olje som ikke blir forurenset av gamle rester og skifter hver 10.000 KM heretter. Og 505-olje holder i lange baner.

Stemmer det du sier ang longlife olje. For min del har det ingenting å si om jeg skifter olje 3 gang i året:)Renax wrote:Trykkluftslanger mellom turbo og IC ja:-)
Longlife olje er en bedre olje, men INGEN biler har godt av "longlife oljeskift". Nye biler har lange serviceintervall ikke fordi det er bra for bilene, men fordi den jevne forbruker helst vil gjøre minst mulig å kjøre mest mulig, og det er sannsynlig at bilen varer 100000km likevel...
Forhandlere pusher den oljen de selger, evt den de tjener mest på. ferdig med det, les testen lengre opp!
Møller her sier "Vi anbefaler bruk av Castrol helsyntetisk 5-30 på alle VW"
Sent from my cheapchinaphone using Tapatalk

Tenkte å prøve tykkere olje, pga litt oljeforbruk nå..Se om forbruket forsvinner med tykkere olje..Tror du det vil gi utslag i form av lavere forbruk av olje?subwoofer wrote:Nope. Så lenge du har oljetrykk med 5w-30 skal du kjøre på det. Tykkere olje er bare bortkasta hk.
På min Caravelle 2006, 1,9 TDI kjørte jeg på Statoil et par år (merkeforhandlers olje den gang), og etterfylte "flere liter" (førte ikke regnskap) da den brukte olje hele tiden uten at jeg reagerte noe særlig på det da det var innenfor det som sto i boka.kennyeh88 wrote:Tenkte å prøve tykkere olje, pga litt oljeforbruk nå..Se om forbruket forsvinner med tykkere olje..Tror du det vil gi utslag i form av lavere forbruk av olje?