Montering av dabantenne

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
KjellT

Montering av dabantenne

Post by KjellT »

Jeg skal montere dab radio i bilen, men har problemer med å montere antennen korrekt. Den skal sitte på frontruten og være jordet. Jeg har tenkt å montere den i øverste høyre hjørne på frontruten, og må da demontere dekselet langs vindus stammen.
Hvordan demonterer jeg denne uten å ødlegge noe? Jeg har forsøkt å trekke dekselet ut, men tør ikke ta i for mye da jeg er redd jeg ødlegger noe. På forhånd takk for tips. :?
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Re: Montering av dabantenne

Post by Stein »

Caravelle, Transporter eller Multivan. Årstall? Har du håndtak på passasjersiden? Airbags?

Gi litt mer info. Dersom du ikke har noe ekstra på den siden skal det gå ganske greit å løsne fra toppen og ned. Det er kilt ned mellom dash og A-stolpe. Greit å bruke plastverktøy til å løse ut festene.

I utgangspunktet er det vel litt mer hardført enn man tror... :)
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
KjellT

Post by KjellT »

Takk for tilbakemelding
Det er en transporter 2008, ikke airbag eller håndtak. Plastverktøy til å løse ut festene? Ikke bare å trekke dekselet ut av festet?
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Bruker plastverktøy til å smette inn for å få presset på de riktige plassene. Reduserer risiko for å bryte av noe, eller løfte ut noe i feil retning. Billige greier på Biltema funker til bruk og kast! :)

Tenk og prøv x 2, før du røsker 1 gang! Det funker best! :)

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
hbeyrer
-
-
Car: 2006 lang Caravelle

Post by hbeyrer »

Jeg monterte antenne fra Kenwood på samme sted i min Caravelle, er ikke vanskelige jobben. Du må plukke av håndtaket på a-stolpen og høyttalerdekselet fra mme ved ruta. Jeg tror også jeg plukket av dekselet på siden av dashbordet (mot døra) for å komme bedre til. Resten var mer eller mindre røsk forsiktig (etter en stille bønn...).

På Kenwood sin antenne var det bare å klistre 'jord-kontakten' på lakkert karosseri og antenna på vinduet slik som medfølgende beskrivelse. Husk å lage jordtilkoblingen litt romslig siden dekselet vil presse alt tettere mot vinduet mellom selve antenna og stolpen.
Post Reply