1. Bor nordpå. På tur sørfra da jeg hentet bilen (kjørt 20-30 mil da jeg fylte første gang) måtte jeg fylle vel masse kjølevæske. Endte med gjensetting av bil i Nord-Sverige. Deretter bytte av vannpumpe. Og mye plunder og diskusjon for å få bilen hjem.
2. Det ble avdekket at eksosmanifoilen var lekk.
3. Reflektorene er godt mattet. Ikke svidd enda (men snart...).
4. Oppdaget at bilen er solgt med ulovlige felger og dekk. De er ikke dimensjonert for bilen (lastindeks 100). Begge dekksettene som fulgte med bilen er slitt ujevnt da forrige eier har kjørt med bilen med defekt 4 motion system.
5. Bilen har begynt å hyle ved gasspådrag. Snart går vel turboen?
6. Trakk opp rullegardinen på sidedør m. vindu. Den så litt muggen ut ja. Sannsynligvis lekkasje og bytte av vindu og kanskje rullegardin.
7. Bilen har begynte å knake litt. Det er vel ett stag eller to som er gåen. Vårkåte veier med reisning tar knekken på bilen og når man har ei kjerring som ikke akkurat unngår den type humpende action så slites det litt
Kjøpte bilen hos seriøs forhandler, men ikke VW forhandler
Men jeg biter det i meg og angrer ikke på kjøpet
- når jeg sitter i de deilige skinnstolene som på annen seterad også kan snus rundt, og som kan vaskes rein for barnespy uten at ting trekker inn i stoffet.
- når jeg skyver setene og benken frem og tilbake (genialt skinnesystem)
- når jeg benytter komfortutstyr som jeg savna på Caravellen som var noe ribbet (regnsensor, cruise, avblendbart speil, programmerbar og fjernstyrt webasto)
- når jeg kjører opp bakker på vinteren og tar løs i kryss i godt tempo med 4 motion.
- når jeg kjenner ryggen bli presset mot setet under gasspådrag, også i tredje og fjerde gir.
- når jeg betjener multifunsksjonsratt, den pent designede integrerte navi spiller m cd veksler.
- når jeg kan feste barnestolene i totalt 4 isofix seter!
- når jeg tenker på at det er sideairbags også på rad 2 og 3.
God påske til alle vw eiere der ute