Hei igjen!
Nå kjører jeg snart avgårde på ferietur med bilen, men jeg har fortsatt noen ting som må fikses i helgen.
På vei hjem fra telemark til Oslo for en uke siden stoppet bilen midt på halveien pga motoren druknet. Jeg er litt usikker på hva dette kan være,
så kom gjerne med ideer

Jeg tror kanskje det er mye dritt på bensintanken pga morken slange rett bak bensinlokket og da sikkert også mye kondens.
Etter å ha fylt på med kondensfjerner gikk bilen igjen. Jeg stoppet da på første bensinstasjon og fylte tanken full så jeg kom meg hjem uten flere stopp.
Men jeg føler at motoren ikke har den kraften den burde til tider. Når jeg kjørte opp bakken ved Lier tok jeg god fart og lå i 100-110(på speedometeret) i 5.gir, men etter tunellen når bakken slaker ut klarte jeg ikke å holde 95km/t engang. :S
I helgen tenkte jeg å ta oljeskift, tømme bensintanken, bytte bensinslanger og drivstoff-filter. Håper dette fikser problemet.
Så et lite spørsmål, hvor mange meter med bensinslange og hvilken dim må jeg kjøpe? 7mm? Dette er på en 87mod 2.1 112i.
Er det også samme oljefilter alle 112i? var på biltema, men de fant ikke filter til den. Er det evt samme filter på en annen bil?
Her er et par bilder fra rengjøring og bytting av lister på taket forrige uke:
Fjernet del av taket framme
Nye lister og skrubbet tak
Jeg fikk også vasket og byttet slanger til vanntanken. På vei til telemark mandagen for 2 uker siden stoppet jeg innom Lier og fikk mye hjelp Paul og gjengen som møtes der. Det viste seg at jeg har kjørt med 3 fungerende sylindere pga et munnstykke på inspruten som var gåen. Paul hadde selvfølgelig tilfeldigvis en DJ motor på planet så vi fikk byttet munnstykket på stedet og motoren føltes helt fantastisk etter det
Nå gleder jeg meg til en 4 ukers tur på mandagen, men er litt redd for at motoren drukner på turen hvis ikke bytte av filter og rensing av tanken fungerer.
Noen som vet hva som er feil?
Mvh Torgeir