Hva kan jeg forvente å få for min T4 California?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
skyhawk

Hva kan jeg forvente å få for min T4 California?

Post by skyhawk »

Da er tiden kommet for at jeg vurdere å selge min 2003 modell California Event. Dette er en bil som jeg har likt veldig godt, og det er den bilen som jeg har hatt lengst (11 år). Det blir litt stusselig å selge den for å bytte i en mindre bil,
men alt har sin ende. Her er litt opplysninger om bilen. Den har hatt 1 eier før meg, og var første gang registrert i 2002. Dette er en importbil, og kjørelengden er i øyeblikket 199 600. Bilen har Callifornia innredning med vendbare seter foran, gasskomfyr, vann og kjøl. 4 sitte/liggeplasser. Med bilen følger telt, sykkelstativ (4 sykler), sommerdekk på 16" alufelger og piggfrie vinterdekk på 15" stålfelger. Bilen har tilhengerfeste. Motoren er en ACV 102 Hk TDi. Det er også 220V tilkobling på denne. Bilen er i god stand, men har defekt eber til kupévarmer (defekt vifte). Skifte av registerreim bør gjøres innen 10 000 km. Bilen har hatt jevnlig ettersyn, og slitte deler er byttet fortløpende. Siste periodiske kontroll (EU) var mars 2014. Det ser ikke ut til at det er mye rust på den.

Det er vanskelig å finne noe sammenligningsgrunnlag for å prissette denne. På finn fant jeg bare en T4 california. Denne hadde litt mindre kjørelengde enn min, men prisforlangende var skyhøye 190 000. dette er nok ganske urealistisk.
Så jeg spør kloke hoder her inne på forumet om hvor jeg bør ligge meg når jeg annonserer den på finn om et par dager.

Her er bilder av bilen:

Image

Image

Image

Image
– Gunnar v.d. Meeren –

2003 VW T4 California Event 2,5 TDI/102 HK/ACV (Solgt!)
kennyeh88
-
-
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525

Re: Hva kan jeg forvente å få for min T4 California?

Post by kennyeh88 »

Jeg ser for meg fra 130.000 - 160.000..
Men mange vil nok synes at dette er dyrt. Men du får prøve..

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
skyhawk

Post by skyhawk »

:D Da er den lagt på finn med prisantydning 155 000, så får jeg se hvor den lander.

http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true
– Gunnar v.d. Meeren –

kennyeh88
-
-

Post by kennyeh88 »

skyhawk wrote::D Da er den lagt på finn med prisantydning 155 000, så får jeg se hvor den lander.

http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/ ... rough=true
Ville ha lagt meg på det samme som du! :) Lykke til!

Kenneth Thomassen
skyhawk

Post by skyhawk »

Takker Kenneth.

Responsen har allerede vært overveldende. Hadde faktisk ikke ventet meg så mange henvendelser på så kort tid.
Mulig salg i morgen... :D
– Gunnar v.d. Meeren –

Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Finn.no som normalt ligger skyhøyt over enhver fornuft ligger ikke så galt an når det gjelder campingbiler. Husk at det kom en avgiftsendring som løftet prisene på avgiftsklassen ift alle andre for noen år tilbake og dette alene skyldes et noe høyere prisnivå enn f.eks Caravelle/personbiler out thar.

190k for en nesten LLE er ikke å sette lisa for høyt med mindre eier mener det er grunn til å selge for en slikk & ingenting. Når alt kommer til alt er det du og kjøper som lander prisen, om den er 190k, mer eller mindre. En sak som dere bestemmer.

Min ´00 CC syncro vil jeg selge for rundt 190k om det i enkeltes øyne er hur mycket som helst "for høyt". Den har ting ikke en 2wd ´00 CC syncro har og den er penere behandlet enn mange andre. Har samme trekk på setene som din, btw. Eneste som kunne fått meg til å avike normalprisen der ute (og den er det ikke Finn.no som fastsetter) er om det ble kompispris ifm salg til en kjenning.
skyhawk

Post by skyhawk »

Takk for godt tilbakespill Rudeboy.

Jeg satte den til 155 000,- og det var kanskje for lavt. Jeg har nemlig hatt litt av et rush på bilen, og ingen har kommentert prisen. Faktisk så har jeg fått bud over, men jeg har lovet den vekk til første mann som ringte.
Jeg hadde også i tankene at bilen bør ha snarlig registerreimskift - det koster jo litt om man ikke gjør dette selv.

Vel, nok om det. Jeg er nå på vei for å møte kjøper, og jeg regner med at den er solgt for 155 000,- i løpet av kvelden. Så får man kanskje ta lærdom av dette ved en senere anledning. Bilen er tross alt 13 år gammel, og er kjørt tett oppunder 200 000. :D
– Gunnar v.d. Meeren –

kennyeh88
-
-

Post by kennyeh88 »

skyhawk wrote:Takk for godt tilbakespill Rudeboy.

Jeg satte den til 155 000,- og det var kanskje for lavt. Jeg har nemlig hatt litt av et rush på bilen, og ingen har kommentert prisen. Faktisk så har jeg fått bud over, men jeg har lovet den vekk til første mann som ringte.
Jeg hadde også i tankene at bilen bør ha snarlig registerreimskift - det koster jo litt om man ikke gjør dette selv.

Vel, nok om det. Jeg er nå på vei for å møte kjøper, og jeg regner med at den er solgt for 155 000,- i løpet av kvelden. Så får man kanskje ta lærdom av dette ved en senere anledning. Bilen er tross alt 13 år gammel, og er kjørt tett oppunder 200 000. :D
Ja det er litt så som så mtp pris.. Jeg synes du har fått en bra pris. Det heter jo at bilen pris reflekterer bilen stand.
At regreim må byttes er det jo fort 12/13. 000 og hvis ny eier er smart kan han jo få byttet simmering oppe og nede:)

Kenneth Thomassen
Post Reply