Drivakslingen på v.side løsner
Drivakslingen på v.side løsner
Hei..
Er det noen som har løsnigen på at venstre drivaksling løsner, har i lang tid kjørt ekstra rolig, men med tiden løsner bolten, jeg har prøvd med nye bolter og locktait.., men det hjelper ikke..
i dag løsna den med et smell ved crusing i 60 km/t ... er det noe spesielt som gjør det siden det kun er på v,side den løsner.
Er det noen som har løsnigen på at venstre drivaksling løsner, har i lang tid kjørt ekstra rolig, men med tiden løsner bolten, jeg har prøvd med nye bolter og locktait.., men det hjelper ikke..
i dag løsna den med et smell ved crusing i 60 km/t ... er det noe spesielt som gjør det siden det kun er på v,side den løsner.
Du har vel satt tilbake både låseskivene og de stykker som binder boltene sammen to og to? Er ikke det også et slags avstandsring som settes på flensen først før knuten skrus til?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Om det ligger mye grease på flatene hvor flensen og drivknuten ligger an mot hverandre, så får du vel ikke dratt de helt sammen. Med andre ord, tørk av flensen og kanten på drivknuten før du monterer...
Men dette tilfellet virker jo litt spesielt til at akkurat dette skulle være hovedårsaken.
Men dette tilfellet virker jo litt spesielt til at akkurat dette skulle være hovedårsaken.
59 Type 271
80 Polo GT
85 Doka
80 Polo GT
85 Doka
Ja jeg hadde på de låse skiven, men nå må jeg ha noen ny tror det mangler 2 sammen med 4 bolter.Andrew wrote:Du har vel satt tilbake både låseskivene og de stykker som binder boltene sammen to og to?
Er den noen som vet det for jeg har i allfall ikke sett noe til den mulig den forsvant første gang akslingen datt av...Andrew wrote: Er ikke det også et slags avstandsring som settes på flensen først før knuten skrus til?
T271 wrote:Om det ligger mye grease på flatene hvor flensen og drivknuten ligger an mot hverandre, så får du vel ikke dratt de helt sammen. Med andre ord, tørk av flensen og kanten på drivknuten før du monterer...
bruker å tørke av før jeg monter den..
Men jeg skal innom VW i morgen å høre om de har nye bollter og låse skiver "de mellom 2 bolter", flensen på girkassen skal jeg se om jeg finner på huggeren.
-
Caravelle-Kai
- -

-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Normalt har du innen ei uke, noen ganger kjappere. Mitt oljerør til TD Coachen til fruen har jeg venta på siden i februar.... Fra VW i Tyskland.Eirik wrote:Bruker det ta lang tid å få deler fra tysk land.. Er 1 uke i dag siden jeg bestilt ny flens til girkasse, og på VW viste de ikke når den kom.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
hvilket oljerør rune.. jeg har ett par sånne jeg..Der Postmeister wrote:Normalt har du innen ei uke, noen ganger kjappere. Mitt oljerør til TD Coachen til fruen har jeg venta på siden i februar.... Fra VW i Tyskland.Eirik wrote:Bruker det ta lang tid å få deler fra tysk land.. Er 1 uke i dag siden jeg bestilt ny flens til girkasse, og på VW viste de ikke når den kom.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Er litt snålt det der med deleleveringen til tider.. Har vært borti å vente lenge på deler. Sjekker en dag, og da kan det stå at delen fremdeles er rest i Tyskland, men dagen etter ligger den plutselig i hyllen og venter.. Så du får bare ha tålmodigheten med deg. 
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
-
Turbo Camper
- -

Men jeg skal innom VW i morgen å høre om de har nye bollter og låse skiver "de mellom 2 bolter", flensen på girkassen skal jeg se om jeg finner på huggeren.[/quote]
Jeg sjekket pris på disse boltene sist jeg hadde ting ute av bilen.
Det var priset som om de skulle vært lagd av platina!
Mener de skulle ha over 600 kroner for de boltene.
Gå heller til noen som driver med skruer og slikt. Tingstad, eller Albert E Olsen (www.aeo.no)
Hos AEO fikk jeg pris på 100 stykk tilsvarende skruer for 200 kroner...
Eventuellt Biltema. De selger 10 pakker av 12.9 skruer for 30-40 kroner.
Jeg sjekket pris på disse boltene sist jeg hadde ting ute av bilen.
Det var priset som om de skulle vært lagd av platina!
Mener de skulle ha over 600 kroner for de boltene.
Gå heller til noen som driver med skruer og slikt. Tingstad, eller Albert E Olsen (www.aeo.no)
Hos AEO fikk jeg pris på 100 stykk tilsvarende skruer for 200 kroner...
Eventuellt Biltema. De selger 10 pakker av 12.9 skruer for 30-40 kroner.
For tiden uten buss, men med leketøy.