Plassering av gassflaske i T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
bjornas
-
-

Plassering av gassflaske i T3

Post by bjornas »

Kanskje feil gruppe, men likevel:

Dere som har T3-(syncro)camper; hvor plasserer dere gassflaska? Min er plassert i kjøkkenblokken i skapet t.h. (Westfalia). Men det skal visstnok være ulovlig. Det er mulig det skyldes at dette skapet ikke er lufttett, men det er jo ikke så lett å gjøre det lufttett (i hvert fall ikke uten å bruke mye dyrebar plass).

Noen tips til hvordan jeg kan/bør løse dette?

Har dessuten et 50 mbar gassystem. Bilen er importert fra Tyskland, og skal snart registreres. Vil jeg få problemer med dette (nye biler skal ha 30 mbar system nå)?

Takker på forhånd for innspill!
Hilsen Bjørn O. Aspelund
OddN
-
-

Post by OddN »

Westfaliabilene har da gassflaska hengende under gulvet på venstre side.... Har nettopp demontert en sånn ifra en -84 Joker. Eller er det en Syncroting å ha den inni bilen??
bjornas
-
-

Gassflaske

Post by bjornas »

Ikke vet jeg - men jeg tror det er gjort en jallaløsning på bilen min. Men det kan være gode grunner til ikke å ha gasstanker hengende under bilen på en terrengbil.

Noen som har forslag til løsning på problemet? Kan jeg f eks lage et lufttett rom i kjøkkenblokken selv? Trenger jo ikke noe mer enn en 3 kg gassflaske til den bilen.
Hilsen Bjørn O. Aspelund
amubus
-
-

Post by amubus »

det skal vel være lufting ut i det fri fra der flasken står....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Hadde en Reimo eller var det Futura camperinnredning liggende for en tid tilbake. Den hadde flaska plassert nede i et skap til venstre for kjøkkenbenken. Der var det utlufting igjennom gulvet.
campingbob

Post by campingbob »

Min er plassert i en plastboks med klemmer helt bak til venstre. Lufting er under bilen bak v.bakhjul.
bjornas
-
-

Post by bjornas »

Bjørnar, var selve skapet tett da?

Campingbob, da må du legge en god del gassrør også - men det går kanskje greit? Blir det ikke mye sprut fra bakken og opp i skapet?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

bjornas wrote:Bjørnar, var selve skapet tett da?
Nei det kan jeg aldri tenke meg, var et vanlig skap med luke/skapdør i front. Det gikk et messing/kobber rør fra flaska og inn til kjøkkenbenken.
RuneA
-
-

Post by RuneA »

har reimo innredning og der står flaska i det ene høyskapet bak på siden, dette er ikke ett tett skap, men lufting under flaska, luftehullet er ca 10 cm i diameter og "tettet" med gitter og en plate på undersiden(hindre møkk å sprute inn) som er bøyd i 90 grader med litt klaring mellom plate og gulv/gitter
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Post Reply