Kanskje feil gruppe, men likevel:
Dere som har T3-(syncro)camper; hvor plasserer dere gassflaska? Min er plassert i kjøkkenblokken i skapet t.h. (Westfalia). Men det skal visstnok være ulovlig. Det er mulig det skyldes at dette skapet ikke er lufttett, men det er jo ikke så lett å gjøre det lufttett (i hvert fall ikke uten å bruke mye dyrebar plass).
Noen tips til hvordan jeg kan/bør løse dette?
Har dessuten et 50 mbar gassystem. Bilen er importert fra Tyskland, og skal snart registreres. Vil jeg få problemer med dette (nye biler skal ha 30 mbar system nå)?
Takker på forhånd for innspill!
Plassering av gassflaske i T3
Plassering av gassflaske i T3
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Westfaliabilene har da gassflaska hengende under gulvet på venstre side.... Har nettopp demontert en sånn ifra en -84 Joker. Eller er det en Syncroting å ha den inni bilen??
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Gassflaske
Ikke vet jeg - men jeg tror det er gjort en jallaløsning på bilen min. Men det kan være gode grunner til ikke å ha gasstanker hengende under bilen på en terrengbil.
Noen som har forslag til løsning på problemet? Kan jeg f eks lage et lufttett rom i kjøkkenblokken selv? Trenger jo ikke noe mer enn en 3 kg gassflaske til den bilen.
Noen som har forslag til løsning på problemet? Kan jeg f eks lage et lufttett rom i kjøkkenblokken selv? Trenger jo ikke noe mer enn en 3 kg gassflaske til den bilen.
Hilsen Bjørn O. Aspelund
-
campingbob
har reimo innredning og der står flaska i det ene høyskapet bak på siden, dette er ikke ett tett skap, men lufting under flaska, luftehullet er ca 10 cm i diameter og "tettet" med gitter og en plate på undersiden(hindre møkk å sprute inn) som er bøyd i 90 grader med litt klaring mellom plate og gulv/gitter
Rune

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia