VW T3 - Hva godkjennes av effektøkning?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

roars wrote:
tilstad wrote:Nei, det skulle vel kanskje gå greit.... :) Om du sier at det er for at den skal gå saktere. 8)
Etaten kan henge seg opp i de utroligste ting...bygde om en gammel granada en gang, fra R4 2.0 til V6 3.0, fikk papirene fra Ford o ok med dokumentasjon på fjærer/bremser etc.
ALT gikk helt greit, men radiatoren var for liten...!!!!!! hallo! hva er logikken.
Fordi det er lettere og godkjenne om noen andre har satt navnetrekket under slik Ford her har gjort og da må ting følges.

Derfor godkjennes det mange biler som har vært i Tyskland forde det da er noen som har satt navnet sitt under som må ta skylden om noe går galt og det er det ikke mange i Norge som tør

Jeg har fått ja fra Biltilsynet på VR& motor i T3 så alt lar seg gjøre
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

bremsene er innstilt på tot.vekt på bil

tenkt max hastighet i en T3

bremsene skal stoppe denne vekten, spiller ingen rolle hvilken motor som står i

det vil si opp til 2.1i det er vel den som er kremen på kaka

motoren får bilen opp i fart, det er helt urelevant

du vet de tenker nokk at jo større motor du har jo fortere kjører du

men biltilsynet har mangen rare regler.. jeg har en henger: tysse 1300kg m/brems
jeg har ikke henger lappen og ville klassifere denne ned til 900kg,, for å kunne bruke den lovelig
draget og bremsene er det samme som brukes fra 750kg til 1300kg

så jeg trodde ikke dette skulle være noe problem.... men jo da

biltilsynet krever at noe gjøres med hengeren som ex. bremse bytte
dette blir helt bortkastet,,, de skulle hatt seg en i tryne...
Hvorfor gjøre noe når det ikke er nødvendig
greit nok visst man skal oppgradere... men herregud for noe greier,,, hva sier dere,, vi kjøper noen hiacer fyller de med dynamitt,, så sprenger vi alle trafikkstasjonene fra Ferder til kirkenes
You create your own universe as you go along.
syncropower

Post by syncropower »

Utrolig mye bra innlegg her, veldig mye fornuftig som jeg skal ta med i mine tanker om ombyging av 2,1
det er helt utrolig at fagfolk ikke kan være rådgivende. det burde være i like stor fordel for de å kunne gi råd om dette. Men problemet er vel at de faktisk ikke har kunskap om alt dette selv.
Biltilsynet i Kristiansund var en stund flinke til å gi rå om oppgradering/ombygning, men da var det en av gutta som jobbet der som selv holdt på med trimming av Amcar.
Håkon R
Post Reply